Aktywacja Script Trigger po wykonaniu warunku w skrypcie. 4563 6

O temacie

Autor zmajcek

Zaczęty 22.11.2020 roku

Wyświetleń 4563

Odpowiedzi 6

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cześć, dawno mnie tu nie było...:)

Mam pytanie, odnośnie script triggerów. Normalnie w grze one działają tak, że przy aktywacji bounding boxa przez NPC/PC/dmg itp uruchamiają się i w trig. można podczepić swoją funkcje z warunkami jakimis, spawnem potworów itp.
ALE
Czy da się zrobić odwrotnie, że po aktywacji boxa triggera sprawdza się warunek w skrypcie i dopiero zwracana jest aktywacja true albo false?
Czy jest taki trigger? Jakoś nie widziałem takiego czegoś a np drzwi animowane triggerami (np te koncowe w grze) aktywuje się przez oCMobIntern.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poprostu dopisz w funkcji warunek if i to wszystko.
 

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ano chyba nie.
Jak zrobię jak mówisz to  efekt będzie taki, że trigger aktywuje się zawsze po wejściu w jego pole a przypięta f. wypełni się dopiero po tym jak jej if=true. A mi chodzi o to żeby trigger aktywował się dopierogdy warunki funkcji się wypełnią.
Przykład: Otwieranie bramy po wejściu na triggera ALE dopiero jak np mamy przedmiot itp.

No chyba, że to się robi jakąś funkcją nie void tylko zwracającą zmienną true/false?

Nie doszukałem się przykładu z gry. Twórcy zrobili tak że np ostatnie drzwi w grze otwiera się nie widzalnym ołtarzem Innosa (OCVobIntern) który w swych opcjach ma warunek na przedmiot (oko mocy).

 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
no to właśnie ci o tym pisze xd
Daj warunek taki jak chcesz, jeśli warunek nie będzie spełniony to będziesz mógł sobie wchodzić na triggerboxa ile razy chcesz i nic sie nie stanie.
 

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No ale jak ten trigger będzie podczepiony (triggerTarget:) pod ZCMovery (drzwi) to one się będą otwierać bez względu na funkcje i zawarte w niej warunki. Za każdym razem po wejściu w pole triggera.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Od tego masz pole condFunc w którym wpisujesz nazwę funkcji zwracającą 0 lub 1 w zależności czy warunek jest spełniany czy nie.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Żaden trigger niestety nie ma takiego pola. ConditionFunc mają oCMobIntery (kapliczka itp) i one też były użyte przy wrotach z końca gry.

Coś mi się  zaczyna wydawać, że nie ma możliwości żeby blokowac odpalanie triggera. Słabe to trochę...

**Edited**
Przysiadłem do tego znowu i dowiedziałem się (z forum zresztą) że jest specjalna funkcja która umożliwia uruchomienie Triggera ze skryptu. Np Triggera sterującego bramą. Może się to komuś jeszcze przyda.
Funkcja to:
Wld_SendTrigger("NAZWATRIGGERA");
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry