Opiszę tutaj jak poprawnie robić paski w Gothic. Dużo osób kompletnie nie wie, jak to działa, więc opiszę to.
Najpierw tworzymy instancję naszego paska:
instance StaminaBar(GothicBar) {
x = 720;
y = 880;
backTex = "Bar_Back.tga";
barTex = "Bar_Misc.tga";
};
X to pozycja X liczona w pikselach.
Y to pozycja Y liczona w pikselach.
backTex to podstawka naszego paska, czyli to, co widać jak nasz pasek ma wartość 0/x.
barTex to nasze wypełnienie paska.
backTex i barTex to tekstury, jak widać.
Teraz potrzebujemy zrobić zmienną, która będzie zapisywała nasz pasek:
var int StamBar;
Przechodzimy teraz do samego paska:
func void StaminaBarLoop() {
if(!Hlp_IsValidHandle(StamBar)) {
StamBar = Bar_Create(StaminaBar);
};
Bar_Hide (StamBar);
};
Hlp_IsValidHandle(StamBar) sprawdza, czy nasza zmienna paska jest wypełniona.
StamBar = Bar_Create(StaminaBar) tworzy i przypisuje nasz pasek do zmiennej StamBar.
Teraz musimy wypełnić nasz pasek jakąś wartością:
tworzymy zmienną, która będzie zawierała wartość naszego aktualnego i maksymalnego zmęczenia (staminy):
var int StaminaVariable;
var int StaminsMax;
Zmienne te wypełniamy w odzielnym skrypcie.
Teraz potrzebujemy wypełniać tymi zmiennymi nasz pasek:
Bar_SetValue (StamBar, StaminaVariable);
Bar_SetMax (StamBar, StaminaMax);
Bar_SetValue wypełnia nasz pasek (StamBar) naszą zmienną. Jest to wartość, która określa naszą aktualną wartość paska.
Bar_SetMax wypełnia nasz pasek (StamBar) naszą drugą zmienną. Jest to wartość maksymalna paska.
SetMax i Value najlepiej wywoływać co klatkę, żeby się ładnie aktualizowały.
Teraz chowanie i pokazywanie paska:
Bar_Hide (StamBar) chowa nasz pasek.
Bar_Show (StamBar) pokazuje nasz pasek (na ekranie).
Te dwie funkcje wywołujemy wtedy, kiedy chcemy włączyć/wyłączyć nasz pasek.
Edit:
Na sam koniec dodajemy zaraz po inicjacji LeGo oraz Ikarusa:
StaminaBarLoop();
Zabraniam kopiowania, tutorial powstał tylko dla tego forum.