World Gothic 2 7901 15

O temacie

Autor Laren

Zaczęty 30.12.2014 roku

Wyświetleń 7901

Odpowiedzi 15

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Chciałbym podzielić świat Gothica 2 a dokładniej górniczej doliny na 4 części zmienić im format chwilowo na 3ds by móc modyfikować i przerabiać go w blenderze... Moje pytania brzmią następująco:

-Jak wyciąć w blenderze skrawek ''ziemi'' by był on oddzielnym obiektem? Wiem ,że na ''Y'' ale pozostaje on wciąż częścią obiektu...

-Gdy już ''potnę'' świat na 4 części będę na nim działał to czy przy pomocy spacera i zapisaniu go w zenie się automatycznie połączy?

-Czy też mam robić na oddzielnie zapisanych skrawkach ziemi ?
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Po prostu wywal niepotrzebne.
Sam go masz połączyć, macros code.
Na oddzielnych.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po co chcesz dzielic swiat? Nie lepiej dzialac na gotowych plikach 3ds swiata ktore sa w g2mdk?

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
bgb jeszcze raz zainstalowałem g2mdk i szukałem pliki world 3ds i nie ma są ale tylko ZEN...
Wiecie gdzie można ściągnąć podzieloną górniczą dolinę 3ds?
Lub całą górniczą dolinę 3ds?
Bo w blenderze nie mogę zapisać zen w 3ds bo jest za duży... Chyba ,że mi ktoś napiszę jak mogę go podzielić na oddzielne skrawki ziemi?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sprawdź:
_Work\data\Meshes\Level\OldWorld

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
bgb dzięki znalazłem...
Świat jest podzielony na dwie części plus trzecia część  zamek (stary obóz) będę musiał jeszcze dodać obóz na bagnie i wiele innych obiektów :)
Mam nadzieje ,że po zapisaniu wszystkiego w 3ds i włączeniu go w spacerze będzie chodzić i da się zapisać w zen...?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
bgb dzięki znalazłem...
Świat jest podzielony na dwie części plus trzecia część  zamek (stary obóz) będę musiał jeszcze dodać obóz na bagnie i wiele innych obiektów :)
Zainteresuj się modyfikacją Wasteland:
http://themodders.org/index.php?topic=21402.0

Jest tam dodane bagno i reszta terenów zza palisady. Do tego Caesum (autor) był na tyle miły, że prócz plików .zen udostępnił zasoby dla modderów, a więc też pliki .3ds których potrzebujesz.

Mam nadzieje ,że po zapisaniu wszystkiego w 3ds i włączeniu go w spacerze będzie chodzić i da się zapisać w zen...?
Było to tłumaczone kilka razy w ostatnim czasie na forum. Np. tutaj:
http://themodders.org/index.php?topic=23351.msg1174292#msg1174292

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
bgb podsumowując pliki 3ds które znajdują się w Meshes -level-OldWorld- świat podzielony na 2 części, zamek ,obóz sekty itp. Każdy z nich mogę oddzielnie edytować w blenderze nadpisując je.  Po włączeniu Spacera włączam z tych plików 3ds OldCamp i kompiluje go i wszystkie pliki 3ds wtedy się połączą i będę miał swój własny world.zen? tak?
PS-BARDZO WAŻNE jest dla mnie jaki plik mam włączyć by te 3dsy się po skompilowaniu połączyły? Czy też nie będzie przeszkadzać to jak każdy ten plik 3ds przed połączeniem włączę i oteksturuję oddzielnie w spacerze?

Czy istnieje możliwość by zapisać wszystko w blenderze w 3ds włączyć to w spacerze oteksturować i zapisać w zen? czy to będzie działać? czy lepiej zrobić tak jak powyżej?

Proszę o jasną odpowiedź bardzo mi zależy na tym by zrobić raz a porządnie...
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po włączeniu Spacera włączam z tych plików 3ds OldCamp i kompiluje go i wszystkie pliki 3ds wtedy się połączą i będę miał swój własny world.zen? tak?
Nie. W linku, który Ci podałem jest dokładna instrukcja co i jak zrobić, ale powtórzę:

1. Zapisujesz  swój świat oldworld.zen jako uncompiled ZEN.
2. Edytujesz pliki .3ds robiąc w nich zmiany jakie chcesz.
3. Zedytowane pliki .3ds mają mieć odpowiednie nazwy i znajdować się w folderze: Gothic II\_Work\Data\Meshes\Level\Oldworld
4. Otwierasz spacerem swój oldworld.zen (uncompiled) pozwalasz mu się skompilować (bez editor mode). Spacer automatycznie pobierze wtedy twoje pliki .3ds i podmieni podłoże .zena bez utraty vobów, waypointów itd.
5. Kompilujesz światło i zapisujesz zen już jako normalny.

Tym sposobem nie musisz się bawić w żadne makrosy....

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Laren

World Gothic 2
#9 2014-12-31, 12:08(Ostatnia zmiana: 2014-12-31, 12:20)
Zrobiłem próbę generalną i coś mi nie wyszło wytłumaczę po kolei :
Więc włączyłem spacerem oldworld.zen w data-world. zapisałem go jako UNCOMILED.ZEN (ASCII)        (TO ZWYKŁY ZEN Z G2)
Do folderu level-oldworld wkleiłem wszystkie 3dsy z obozem sekty itp w tym 3 pliki się podmieniły bo były tam.
Otworzyłem spacerem ten zen co go wcześniej zapisałem i czekałem chwilę i nic się nie zmieniło...

POCZEKAJ MAM :):):) TYLKO NIE MA ŚWIĄTYNI NA BAGNIE:(
dziwne miga mi ekran na czarno jak latam po terenie po skompilowaniu światła...

bgb czy mogę być pewny ,że ten world nie jest jeden na drugim? Że ten world z level-oldworld całkowicie podmienił ten zen uncomiled?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, że używasz tych .3dsów z moda wasteland, o którym Ci pisałem wcześniej? Jeśli tak to zamiast oryginalnego pliku oldworld.zen także musisz działać na tym oldworld.zen z moda. Po drugie, tak dla pewności: jeśli gdziekolwiek w Gothic II\_Work\Data\Meshes\.... umieściłeś stare oryginalne pliki .3ds (bo np. chciałeś mieć ich kopie) to wywal je stamtąd i niech będą tam tylko te 3dsy z moda.

edit. Migający na czarno świat to oznaka, że coś zrobiłeś nie tak. Zastosuj się do rad powyżej i daj znać o wynikach.

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Laren

World Gothic 2
#11 2014-12-31, 12:26(Ostatnia zmiana: 2014-12-31, 12:39)
Tak używam je i wiesz muszę zmienić też ten oldworld.zen bo było wszystko a po zapisaniu wczytałem ten mój zen i nic nowego nie było ,stary zen g2 ,zrobiłem kompilowanie i się pojawiły tereny... myślisz że po podmianie tego zenu powinno byc już ok?

Jest tak samo mam nadzieję ,że te tereny będą w modyfikacji...
A po za tym te ''portale'' w drzwiach coś w spacerze szwankują bo jak jestem na zewnątrz to w budynku nie widać środka tylko voby... natomiast jak wejdę do środka po chwili pojawiają się ściany i jak spojrzę na drzwi to są rozmazane że nic nie widać co jest na zewnątrz mam nadzieję że to tylko w spacerze jest?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Oryginalny gothicowy .zen korzysta tylko z 3 meshów podłoża. W wastelandzie dodano więcej meshy więc logicznym jest, że oryginalny .zen ich nie wczyta bo skąd ma o nich wiedzieć. Dlatego używaj zena z moda. Tylko w sumie w tym zenie masz już całą Górniczą Dolinę gotową, więc może obejdzie się na razie bez podmian mesha. Bo i po co skoro podmieniłbyś tylko to co już się w świecie znajduje. No chyba, że wprowadziłeś już jakieś zmiany do tych plików .3ds .

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Nie nie wprowadziłem jeszcze żadnych zmian...  ale czy nie lepiej jest robić na tych skrawkach 3ds? szybko się wczytują w blenderze itd...

 A jeżeli nie podmieniać meshy to istnieje inny sposób żeby coś zmienić? zen zmienić na 3ds? cały? i w nim robić?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

World Gothic 2
#14 2014-12-31, 12:54(Ostatnia zmiana: 2014-12-31, 13:28)
Zależy o jakich zmianach mówimy. Do zmian mesha (podłoża) oczywiście używa się programów do grafiki 3d typu Blender, edytując nimi pliki .3ds (właśnie te części świata). Resztę zmian wprowadza się natomiast w Spacerze (edycja i dodawanie waypointów, vobów, obiektów z którymi można wejść w grze w interakcje itp. ). Tak więc pytanie brzmi co chcesz osiągnąć. Bo mając świat w formacie .zen z moda wasteland masz już właściwie gotową całą Górniczą Dolinę z terenami zza palisady. Jeśli mimo to chciałbyś edytować sobie te tereny to wtedy działasz na tych plikach .3ds z moda oraz na pliku .zen (także z moda).

edit. @down Co do wczytującego się starego zena to wyjaśniło się co prawda na pw, ale dla potomności warto przypomnieć i tutaj by zapisywać zen pod inną nazwą ;)

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Chcę zmienić teren dodać zamki itd. więc tak jak piszesz muszę działać na plikach 3ds..chyba muszę przygotować sobie oddzielnego gothicka do swojego moda... bo wczytuje mi się zwykła mapka zen zmieniłem zeny na te pliki z tej modyfikacji ale spacer widzi stary zen.

Dzięki za pomoc:)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry