Animacja z WOG 4383 10

O temacie

Autor Xitros

Zaczęty 9.07.2014 roku

Wyświetleń 4383

Odpowiedzi 10

Xitros

Xitros

Użytkownicy
posty41
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam.
Dodalem do Gothica 2 NK animacje. Problem w tym, ze animacja zostaje przerwana.

1. http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=692&cat=1&page=4&order=0

Tutaj nie wiem co zrobic, zeby dzialalo, wrzucam wszystko tam gdzie trzeba, ale nawet *.3ds nie jest taki jak trzeba.

2. http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=1051&cat=1&page=0&order=0
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Co znaczy przerwana? Może w MDS'ie dałeś za mało klatek.
 

Xitros

Xitros

Użytkownicy
posty41
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chodzi o to, ze podchodze do obiektu i chce go uzyc ale nic sie nie dzieje, npc jak by chcial wykonac ta animacje, ale ona zostaje przerwana.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Czy dodałeś wannę Spacerem jako oCMobInter?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Xitros

Xitros

Użytkownicy
posty41
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Xitros

Animacja z WOG
#4 2014-07-09, 21:32(Ostatnia zmiana: 2014-07-09, 21:54)
Tak

Post połączony: 2014-07-09, 21:40
Cytuj
Miałem identyczny problem. Upewnij się, że rejestracja animacji w HumanS.mds "zawiera się" w pliku, tzn. przed przedostatnią klamrą zamykającą.

Cytuj
//tysiące innych linijek rejestracyjnych
            ani            ("t_PAUKE_S1_2_S0"            1    "s_PAUKE_S0"    0.0    0.0    M.    "extremo_pauke_start.asc"        F    80    80) //PO TYM dodajesz rejestracje
        }//PO TYM NIC NIE DODAWAJ
}

Upewnij się też, że usunąłeś plik HUMANS.MSB z Anims/_compiled.

Czy moglby ktos powiedziec jak ta rejestracje napisac ?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Otwierasz plik HumanS.MDS notatnikiem. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Rejestracja powinna zostać dołączona wraz z plikiem, pewnie w readme.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
mds to tak zwany Phoenix Animation Script a wiec zawiera on specjalny kod i definicje. To własnie w nim tworzymy skrypt animacji która jest używana w Gothicu.
Działa to tak :
Model ("HuS")  // definicja nazwy dla tej grupy animacji , nie wiem czy ma to większe znaczenie
{
meshAndTree ("Hum_Body_Naked0.ASC" DONT_USE_MESH)  // rejestracja szkieletu i domyślnego modelu
registerMesh ("Hum_Body_Naked0.ASC") // rejestracja innych modeli (najczęściej zbroi)
aniEnum  // tu jest enumeracja wszystkich animacji a wiec za tym można już dodawać animacje
   {
   
      // tutaj znajduja się tysiące linijek kodu jeśli chodzi o humans.mds a ty potrzebujesz dodać tylko zawartość
      //Baden_muss_in_die_HumanS.mds w dowolne miejsce
   } //  zakończenie enumeracji dalej już nic nie dodawaj
}
A wiec jak wkleisz zawartość  pliku Baden_muss_in_die_HumanS.mds do humans.mds gdziesz do enumeracji to wystarczy już tylko mała rzecz . Zmieniony plik mds trzeba skompilować. Są dwa sposoby :
1.Gothic - trzeba wejsc do folderu _work/data/anims/_compiled/   ,znaleźć i usunąć dwa pliki - humans.mdh i humans.msb . Po włączeniu Gothica i wczytaniu gry silnik gry sam skompiluje cale humans.mds w tym zostaną zarejestrowane twoje nowe animacje
2.Gothic Sourcerer
 


Xitros

Xitros

Użytkownicy
posty41
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Xitros

Animacja z WOG
#8 2014-07-10, 21:56(Ostatnia zmiana: 2014-07-10, 22:03)
Po sciagnieciu wanny z woga, mialem tylko plik *.asc i nie bylo zadnego innego pliku, zadnego notatnika.
Myslalem, zeby wziac animacje z G1, wiec sciagnalem w win-rarze gmdk, ale folder anims byl pusty i nie moge znalesc folderu z animacjami do pobrania, a podczas enumeracji trzeba chyba wpisac klatki.

To moze nie bedzie problemu z lampa. Jak ja poprawnie wprowadzic do gry ?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
:ayfkm: Będę taki miły i poradzę ci ze link do animacji jest w opisie. 

Co do tej lampy to przy niej jest tez link w opisie, prowadzi on na forum WoG i jest tam bardzo duży temat o tym jak się tego używa. Sam nie próbowałem ale na pewno da się tego zrobić z pomocą google translate 
 


Xitros

Xitros

Użytkownicy
posty41
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Xitros

Animacja z WOG
#10 2014-07-11, 00:37(Ostatnia zmiana: 2014-07-11, 18:27)
 o_0
Nie zauwazylem    :facepalm:

Co do lampy to akurat poslugiwalem sie wczesniej instrukcja z woga i nie dzialalo  ;(

Najpierw sprobuje dodac animacje do wanny, a potem zajme sie lampa i napisze.



Wanna działa.
Co do lampy to zdecydowalem sie jej nie dodawac.

Dzieki za pomoc  :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry