Uvw 1969 8

O temacie

Autor Johntsy

Zaczęty 15.07.2013 roku

Wyświetleń 1969

Odpowiedzi 8

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio

Johntsy
RaveN Studio

Uvw
2013-07-15, 17:51(Ostatnia zmiana: 2013-07-15, 17:52)
nwm czy w dobrym temacie to pisze jak tak to przepraszam , mam pyt jak zmapowalem zbroje z gothica w programie gmax i texture zapisalem w formacie UVW to w jakim programie zmienic format tekstury na tga  gimp/fotoshop czy paint?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Lol.
Jak zmappowales to wyeksportuj tylko model i rozłożoną siatkę dla podglądu.
 

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio

Johntsy
RaveN Studio

Uvw
#2 2013-07-15, 18:27(Ostatnia zmiana: 2013-07-15, 18:27)
fascynujące ale w jaki mam  wyeksportowac  rozłożoną siatkę dla podglądu ?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Wyrenderuj ją. Nie wiem jak to wygląda w gmaxie. W 3DS Max wygląda to tak, że w edytorze UV klikasz PPM i wybierasz opcje renderowania rozłożonej powierzchni.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Nie lepiej Ci to w blenderze robić, miast gmax'a ?

Poszukaj czegoś w tym programie jak : Render UV template. Gogle nic nie pomogło.,
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio

Johntsy
RaveN Studio

Uvw
#5 2013-07-15, 19:10(Ostatnia zmiana: 2013-07-15, 19:10)
niestety znam sie tak slabo na blenderze jak z koziej dupy tromba za przeproszeniem
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Uvw
#6 2013-07-15, 19:15(Ostatnia zmiana: 2013-07-15, 19:16)
Ale blender nie jest trudny, to raz, a dwa daje dużo większe mozliwosci niz gmax. Jak widzisz nikt konkretnie nie potrafi wskazac rozwiazania problemu, bo nikt nie uzywa gmax'a. Nawet gogle nie pomaga zbytnio.

Albo działasz na własną rękę, albo przesiadka na blendka albo na cokolwiek innego, czego uzywa większa ilość ludzi,

I nie zebym hejtował gmax'a: testowałem ten program i nie nadaje sie  :lol:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Uvw
Ale blender nie jest trudny
Przypomnę Ci to w trakcie naszej następnej rozmowy o grafice :lol:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Sawik, co ?  :lol:  Nie wiem do czego nawiazujesz  :lol:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry