Płachta materiału 3d max 3580 7

O temacie

Autor damian86

Zaczęty 29.06.2012 roku

Wyświetleń 3580

Odpowiedzi 7

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Siemka. Robię stragan, i zrobiłem już płachtę na niego, jak zrobić aby była widoczna z dwóch stron tekstura lub mesh, ponieważ jest widoczna tylko z zewnętrznej strony? Wiem że można zrobić 2 plane'y i na jednym dać Flip Normals, ale czy jest jeszcze jakiś sposób na to, bo wygląda to bardzo nienaturalnie.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Możesz prawdopodobnie w opcjach renderowania wyłączyć backface culling, ale wtedy tak będziesz miał na wszystkim. Może w opcjach materiału/shadera można włączyć two-sided (co będzie działać pod spodem identycznie jak skopiowany obiekt z flipniętymi normalnymi). Nie wiem jak jest dokładnie w maxie. Podaje sposoby, z którymi spotkałem się w innych aplikacjach.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Kurcze dzięki, było zaraz pod nazwą materiału :D  W maxie jest to nazwane " 2-sided ". Tylko czy to będzie widoczne w engine'ie gry? Akurat teraz nie mogę tego na niczym sprawdzić bo z Unity już zrezygnowałem, a CE3 dopiero sciągnę po kupieniu kompa...
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
marmoset, shader do maxa
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
marmoset, shader do maxa


eee. to jest odpowiedź do czego? Do 2-stronnego materiału czy to widoczności materiału w Enginie.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
do widocznosci
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
W enginie gry będziesz musiał osobno ustawic two-sided dla shadera/materiału. W UDKu masz w material editorze checboxa, a w Unity to musi być chyba ustawione w shaderze. Jak masz Strumpy shader editor to tam jest od tego checkbox, jeśli nie to trzeba samemu pisać shader. Jak jest w CE3 to nie wiem. Jak nie znajdziesz odpowiedniej opcji to po prostu skopiuj i flipnij normalne tak jak mówiłeś. Z technicznego punktu widzenia jest to chyba nawet najlepsze rozwiązanie, bo mniej zmieniania shaderów przy rysowaniu (ale w praktyce to nie poczujesz różnicy) a z punktu widzenia "kultury pracy" to może to być co najwyżej nieco niewygodne.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
A to już nie będę sciagał ( to chyba silnik renderujący jak mi się zdaje lub coś takiego :D  :D ) czegokolwiek skoro mam do rendera opcję w materiale.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry