Gęsta roślinność. 2118 5

O temacie

Autor GlowRideR

Zaczęty 9.07.2011 roku

Wyświetleń 2118

Odpowiedzi 5

GlowRideR

GlowRideR

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Witam wszystkich.
Tak wiem, że temat trawy itp. był już wiele razy poruszany, ale znalazłem kilka opcji w ustawieniach materiału w Spacerze (waveMode, waveSpeed itd.). Czy udało się komuś z tych opcji skorzystać? Ustawianie gęstej trawy przez animowane Voby to szczerze mówiąc katorga...
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
To jest odpowiedzialne za fale na wodzie :D  jak źle poustawiasz to tex dziwnie się zachowują  :D
 

GlowRideR

GlowRideR

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Właśnie potestowałem trochę i udało mi się uzyskać to co chciałem. Mówiąc krótko: można wstawić trawę czy jakikolwiek inny rodzaj roślinności jako część mesha świata i odpowiednio poustawiać waveMode itd. przy materiale ... Ale tutaj pojawia się kolejny problem - wszystkie meshe z jednym materiałem będą kołysać się identycznie... W takim razie trzeba rozłożyć wszystko na kilka materiałów a później kombinować z różnymi losowymi ustawieniami, żeby uzyskać ciekawy efekt.  :roll: .
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
zrób sobie voba pt. "gęsta trawa" wstawiając obkręcaj je trochę, żeby każda kępa trawy chwiała się w troszeczkę innym kierunku. Możesz też ponadawać co nie którym szybszą animację. Zrób sobie ew. drugiego voba, o ciemniejszej teksturze i trzeciego o jaśniejszej. wstawiaj je na różne głębokości (czyt. chowaj mniej lub bardziej pod ziemią)
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

GlowRideR

GlowRideR

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Dzięki emace!
Miałem nadzieję, że jakoś to wykombinuje bez użycia Vobów (na zasadzie materiałów) ale efekty są dosyć zabawne. :roll:   A tak na marginesie: zakładając, że chcę wytapetować całą łąkę Vobami, to czy nie odbije się to mocno na wydajności? Znalazłem coś takiego jak ZoneVobFarPlane, z tego co rozumiem może to ograniczyć widoczność WSZYSTKICH Vobów na jakimś ustalonym terenie, a czy istnieje możliwość, żeby brał pod uwagę tylko ustalone Voby (albo Vobtree)?
 

gothic1210
  • Gość
@Up Ja bym n twoim miejscu nie przesadzał z ta trawą, bo naprawdę może ci wywalać crashe. Nie rób jej wszędzie, bo naprawdę mogą być później problemy. lepiej wybierz sobie jakieś miejsce (np. łąkę) i tam zrób. Oczywiście ja moduję g1, a ty g2 więc nie musisz aż tak oszczędzać jak ja.  :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry