Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hardom

Strony: [1] 2 3
1
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gladiator
« dnia: 2023-03-13, 20:28 »
@Damianut_Gladiator
W jaki sposób można użyć zachwycania tłumu, żeby nie dostawać damage? Ja widzę tylko opcję, żeby użyć tauntu i wtedy to robić. Tyle, że wtedy to najczęściej przyda się ten czas na wypicie jakiejś mikstury. No chyba, że na wyższych poziomach wyuczenia się tej umiejętności coś się zmienia. Ja się tylko 1 stopnia nauczyłem.

Mam napisać coś więcej o misjach fabularnych, spoko. Chociaż ich zbyt wiele nie było, bo o ile dobrze liczę to 3: zdobywanie listu, bitwa z bandytami i etap w więzieniu.

Generalnie najlepsza była bitwa, bo bardzo efektowanie zrealizowana, za to duży plus. Ale irytujące było to, że zapis można było zrobić tylko przed tym wymarszem. Mi się udało dopiero za 3 razem tą bitwę zrobić, bo mi ten dowódca ginął. No i musiałem 3 razy oglądać tą cutscenkę.

Etap w więzieniu spoko. Fajnie że można było zakończyć go na kilka sposobów, chociaż ten wskaźnik poderzliwości to mam wrażenie, że się trochę bugował.  No i też miałem maindfuck, czemu gra mi nie pozwala wyjść z kanałów, chociaż wszystko zrobiłem. Myślałem, że to jakiś bug i specjalnie wczytywałem grę. Dopiero jak poczytałem starsze wpisy w dzienniku to się dowiedziałem, że musze zabić strażników. Mogliście to jakoś lepiej zakomunikować graczowi. Chciałem też, żeby zabiły ich węże, ale coś nie chcieli umierać. Nie wiem czy taki był zamysł, że to my musimy ich zabić, a nie węże. Ale jeśli nie to dałbym im mnie hp, albo wężom większy damage. Ta akcja z tym serem i szczurem brzmiała dośc absurdalnie, ale ale sama animacja fajna.

Jeśli chodzi o odzyskiwanie listu to nwm co tu napisać. Quest jest dosyć prosty, ale jako przerywnik od wal spoko. Chociaż może ci rebelianci mogliby opowiedzieć coś więcej o rebelii, albo o sobie. No i radziłbym zmienić tego Kaliego, który potem siada za chatą. Ja myślałem, że to jakiś bug i on mi znikł i musiałem specjalnie wczytywać grę. Niech on siedzi przed chatą, a nie za nią.

Generalnie to widać w tych questach fabularnych pomysłowość i są one fajnymi przerywnikami od walk, ale też nie tyłka one nie urywają. Nie ma tutaj jakiś plot twistów, ani ciężkich wyborów. I ok, ja się tego nie spodziewałem po tym modzie. Ale chciałeś żeby napisać coś więcej no to piszę.

A no i dodam jeszcze, że szkoda że nie ma więcej takich wyborów jak na 1 mapie, gdzie był wybór walczyć z niewolnikami za kasę lub nie.


2
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gladiator
« dnia: 2023-03-12, 22:36 »
Ukończyłem modyfikację. Licznik gry pokazuje mi 14,5 godziny, ale było trochę wczytywania, więc realnie wyszło więcej.
Ogólnie oceniam na mocne na 7/10.
Bawiłem się dobrze, ale sporo rzeczy można by zrobić lepiej.

Największy minus tej modyfikacji to ogromna powtarzalność, która po czasie męczy i nie mówię tutaj o samych walkach, ale o aktywnościach dodatkowych. A mianowicie o:
- treningach - które trzeba robić po każdej walce żeby dostać dodatkowe PNy. Oglądanie tej animacji było fajne za 1 razem, ale potem już zwyczajnie męczyło
- polowaniach - na 2 mapie po każdej walce trzeba było chodzić na polowania, żeby zarobić dodatkowe złoto i dostać więcej PNów. Za każdym razem trzeba było wraz z towarzyszem obchodzić cały las i pokonywać różnego typu potwory, które respiły się w dokładnie tych samych miejscach.
- treningach z wojownikami na 1 mapie - było fajnie przez pierwsze 3 razy, potem było to już irytujące. A walczyć trzeba było, żeby zdobyć dodatkowe PNy
- walki dodatkowe na 4 mapie - cały czas to samo. Na szczęście za te aktywności nie było już PNów i to końcówka gry, wiec można było sobie to odpuśić.

I ok, ktoś mi może powiedzieć, że to aktywności dodatkowe, więc można było sobie odpuścić. No tyle, że nie bardzo bo za nie były dodatkowe PNy i kasa i gdybym ich nie robił to prawdopodobnie nie byłbym w stanie przejść moda, bo poziom trudności jest dość wysoki.

Przejdę jeszcze do pojedynczych zadań pobocznych. Te były tylko na 1 i 2 mapie. I te na pierwszej mapie były nawet spoko, te na drugiej były dość słabe.

Generalnie szkoda, że nie poświęciliście więcej czasu i zamiast tych wszystkich powtarzalnych czynności, które opisałem nie stworzyliście więcej ciekawych i unikalnych zadań pobocznych. Myślę, że wtedy mod byłby o wiele ciekawszy.

Jeśli chodzi o fabułę to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie spodziewałem się wiele, bo to w końcu mod nastawiony typowo na walkę, a wyszło naprawdę nieźle. Misji typowo fabularnych jest nie wiele, ale jak juz są to zrobione z rozmachem i zróżnicowane. To na duży plus.

Nowa muzyka jest spoko. Więc na plus.

Jeśli chodzi o mapy to tutaj jest dość średnio i nierówno. Zdecydowanie najładniejsza i najciekawsza mapą jest ta 1. Potem dałbym mapę leśną - bo ogólnie całkiem spoko klimat tam był. Dalej tą mapę miejską i na końcu wiejską. Ale nie oszukujmy się, poza 1 są to dosyć brzydko wykonane mapy. Ta wioska jest otoczona dokoła brzydkimi górami.  Miasto gdzie wszystkie domy są ze sobą sklejone. Czy ten las z tymi ścianami z fototapety. Ja wiem, że to poniekąd wynikało ze specyfiki tego, że mapy mają być niewielkie. Ale myślę, że można było to wykonać dużo lepiej. Przykładowo zamiast w mapie leśnej dawać fototapetę, można było zrobić las dookoła i dać niewidzialne ściany itp. Efekt byłby wtedy o wiele lepszy. No ale generalnie na plus duże zróżnicowanie map. Pierwsza bardzo fajna, a 3 miała fajny klimacik.

Mapy z misji dodatkowych były raczej dosyć kiepskie.

Jeśli chodzi o nowe umiejętności to generalnie na plus, że je wprowadzono, ale sporo z nich jest niezbyt przemyślanych.

To zachwycanie tłumu to jakaś kpina. Żeby zachwycić tłum trzeba odpalić kilkusekundową animację tańczenia, tylko że w tym czasie przeciwnik nas okłada bronią - kompletnie bez sensu. Do tego zapewnia mało kasy. Kompletnie nie wiem czemu to się znalazło w modzie.

Wytrzymałość - na początku mocno irytująca, bo po jej wykorzystaniu bohater zasypia i daje się okładać. Potem jak ma się około 200 to już jest wystarczające do normalnej walki. Ale tak naprawdę tej statystyki mogłoby nie być, bo nie wiele ona wprowadza, umiejętności i tak miały cooldown, więc myślę że to by wystarczyło. Ewentualnie można było dać wytrzymałość tylko dla umiejętność, a nie dla samej walki.

Zatruwanie - nie miałem okazji przetestować, bo na pierwszych 2 mapach broni ostrych, które miałem nie dało się zatruć, chociaż niby powinno się dać. A na kolejnych 2 alchemik 24/h na dobę używał stołu alchemicznego, więc broni nie dało się zatruć.

Taunt - spoko umiejętność, ale czasem się trochę bugowała

Kontuzje - moim zdaniem zupełnie zbędny system. Zdarzają się one rzadko, więc nie warto płacić za podnoszenie odporności, a leczenie jest drogie tylko na samym początku, potem to już żaden wydatek.

BALANS - no tutaj jest bardzo nierówno. Jeśli chodzi o przeciwników na arenach to oni są w większość dobrze zbalansowani. Ale to polowanie na 1 mapie - to jakaś masakra. Walka z 10 hienami naraz, które mają bardzo wysokie statystki to nie lada wyczyn. Do tego jeszcze trzeba było uważać żeby nam głupi towarzysz nie zginął. Jeszcze trudniej jest potem kiedy trzeba polować na zębacze i walczyć z nimi na ostatniej arenie. Walka z taką ilością przeciwników w gothicu to jest jakaś masakra, ja nie wiem kto wpadł na pomysł, że to będzie fajne. To były najtrudniejsze potyczki w całym modzie.

Jeśli chodzi o bugi to było ich nie wiele. Widać, że Ortega i Damiano bardzo dobrze ogarniają skrypty.

Fajna też była finałowa walka.

Dubbing wypadł moim zdaniem bardzo dobrze jak na moda. Ogromny plus za niego. Chociaż było kilka postaci wypadających na tle reszty bardzo słabo. No i czasem, ale rzadko, niektóre kwestie nie były udźwiękowione.

PODSUMOWAJĄC
Gladiator to niezły mod za którym stoi ciekawa koncepcja. Jednak sporo rzeczy można było lepiej dopracować. Ale ogólnie oceniam na plus. Warto zagrać.

Jednak osobiście nie wiem czy jest sens robić część 2. Wydaje mi się, że temat walk na arenach został już dosyć mocno wyeksploatowany.  Mnie na pewno ich wystarczy na długi czas. Może w przyszłości lepiej skupić się na czymś bardziej fabularnych i mniej powtarzalnym?

3
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gladiator
« dnia: 2023-03-10, 21:19 »
Gdzie można znaleźć ten kwiatek do środka nasennego do piwa? W tym wraku na środku mapy go nie ma. Czy to bug?

EDIT
Dobra, znalazłem w końcu. Ale podnieść to się da chyba tylko kodami, bo nie wiem jak inaczej.

4
@Fabio
Aż jestem ciekaw co to za pomysły mieli twórcy.

Polecam bardziej iść w stronę remaku. W modzie trzeba naprawdę dużo poprawić żeby dawał przyjemność. Na pewno dałbym więcej run teleportacji i też skrócił albo i usunął niektóre zadania.

Spoiler
Przykładowo szukanie kawałków katrakanata można by spokojnie usunąć, bo to całe bieganie niczemu nie służy. Na mapie Jacka aligatora dałbym tylko jedno miejsce zaznaczone, zamiast pięciu.  Generalnie to starałbym się maksymalnie usunąć zbędne bieganie i backtraking we wszystkich questch, gdzie to tylko możliwe. 

A co doszukania rekrutów to Cavalorn mógłby nam powiedzieć, że ktoś tam widział jak jack aligator płynie rzeką w kierunku wodospadu, a ktoś inny widział 2 strażników wspinających się po skałach niedaleko cytadeli itp. Przydałyby się jakiekolwiek wskazówki. Ja bym się nigdy nie domyślił że większość tych rekrutów jest na terenach orków. To przecież jest lokacja do której w teorii nie powinno się wchodzić w pierwszym rozdziale, tylko dopiero później. Poza tym jeśli mielibyśmy ich szukać na ślepo to powinno być tak że wystarczy znaleźć tylko kilku z nich, a nie wszystkich. A za tych  dodatkowych po prostu lepsza nagroda.

5
Czas Zapłaty to zdecydowanie najgorszy mod w jaki grałem...
Choć z pewnością są gorsze modyfikacje, ale zazwyczaj są to produkcje na kilka godzin. Mnie przejście czasu zapłaty zajęło 35 godzin i była to prawdziwa męczarnia. Połowa z tego czasu to bezsensowne bieganie z jednego końca kolonii na drugi koniec, bo gra jest pełna backtrakingu. Ale po kolei...

Zacznę od plusów modyfikacji, bo jest ich bardzo niewiele.

Plusy:
- bardzo dobra nowa ścieżka dźwiękowa (choć szkoda, że przez większość czasu słyszymy głównie 2 utwory - ten z obozu rebeliantów i ogólny z kolonii. Można było stworzyć więcej utworów i porozmieszczać je w różnych strefach kolonii, bo po czasie nawet dobry utwór słuchany w kółko potrafi zmęczyć)
- dobrze wyglądające nowe pancerze (aczkolwiek z wyjątkami: pancerz ze skóry aligatora jest okropnie brzydki. Nie podoba mi się też drugi pancerz rebeliantów, który składa się z gołej klaty i jednego naramiennika xd Taki pancerz w ogóle nie zapewnia ochrony, więc jest bez sensu...)
- niektóre motywy fabularne, a dokładniej mówiąc zesłanie do głebi (klimat tam jest naprawdę fajny - panuje tam atmosfera beznadziei i szaleństwa, spotkamy kilku degeneratów, a lokacja jest nawet nieźle wykonana, szkoda tylko że jesteśmy w niej z 15 minut. Ten fragment gry spokojnie można było rozbudować nawet do kilku godzin: pododawać tam różne questy, rozbudować lokacje itd.) oraz pierwsze zadanie w orlim gnieździe (sam klimat lekko horrorowy i pomysł z szukaniem zabójcy są bardzo fajne. Wykonanie już nieco gorsze, ale oceniam ten fragment zdecydowanie na plus.)
- wygląd większości z nowych lokacji, tj. : obóz rebeliantów, głębia, podziemia klasztoru i siedziba nekromanty - są one wykonane naprawdę nieźle oraz dobrze ovobowane. (z wyjątkiem orlego gniazda które jest strasznie ciasne i dość brzydkie, oraz jaskiń nekromanty)

Z plusów to by było na tyle…

Przejdźmy teraz do minusów

Minus:
- kompletny brak logiki oraz beznadziejna fabuła.
Tak naprawdę całą fabułę można streścić w jednym zdaniu:
Spoiler
Trzeba pokonać stary obóz bo oni są źli.
Questy w modzie są bardzo nieciekawe i nieangażujące, a do tego bardzo często zwyczajnie głupie i absurdalne. 

Tutaj kilka przykładów:

Spoiler
Razem z Cavalornem musimy przygotować się na atak starego obozu. Co więc trzeba zrobić? … Pomóc naszemu przyjacielowi Rodneyowi w spełnieniu marzenia i zostaniu magiem XDDD
Albo:
Końcówka gry. Przygotowujemy się do ataku na SO. Musimy poprosić o pomoc łowców trolli. Ich napalona przywódczyni pomoże nam jeśli przyprowadzimy jej Siekacza, który rzekomo ma dużego pataszka…

Takich przykładów w modzie jest cała masa, ale nawet nie ma sensu tego wymieniać.

W modzie jest też bardzo długi wątek z mieczem runicznym na który składa się wiele zadań. Jego zrobienie jest konieczne do przejścia moda, chociaż nie ma nic wspólnego z wątkiem głównym. Twórcy nie raczyli też wyjaśnić skąd ten miecz się wziął.

Jednym z większych absurdów moda jest też to, że twórcy postanowili wprowadzić sobie magów ziemi. Jakiemu bogu są poświęceni? Nie wiadomo… Skąd się wzięli? Nie wiadomo… Po prostu są, bo tak sobie twórcy wymyślili.

Absurdalne jest też to, że mod dzieje się pomiędzy 4 a 6 rozdziałem, czyli powinno minąć max kilka dni, a ja miałem pod koniec gry na liczniku 71 dni. A spałem głownie  tylko kiedy musiałem. W grze często wiele postaci każe nam poczekać kilka dni. W tym czasie bezimienny już dawno powinien rozwalić barierę, no ale co tam logika…

Warto też wspomnieć, że wszystkie miejsca gdzie był bezimienny (np. zatopiona wieża xardasa czy cmentarz orków) powinny być już oczyszczone z potworów i splądrowane. Tymczasem w modzie tak nie jest. Wszystkie miejsca są pełne potworów, a  skrzynki są pełne.

-backtracking.
 W modzie jest od groma backtrackingu. Twórcy stworzyli pełno questów w wyniku których trzeba biegać po całej mapie w tę i nazad. A to trzeba znaleźć jakiś skarb (który jest ukryty po całej kolonii), a to jakieś części katrakanata (które są ukryte po całej kolonii), albo jakieś ornamenty (które nie zgadniecie… również są ukryte po całej kolonii).  A to tylko kilka przykładów… Niemal każde zdanie w tym modzie wymaga biegania w tę i nazad, przez co najmniej połowę kolonii. Nawet pod sam koniec gry jedno z zadań głównych wymaga żebyśmy się przebiegli ze starego obozu do nowej kopalni, tylko po to żeby zamienić 2 słowa z Cipherem, a potem trzeba się znów wrócić do SO. Świetna zabawa…

Oczywiście twórcy nie pokusili się o stworzenie jakiegoś systemu szybkiej podróży. Jedynie gdzieś w połowie gry dostajemy runę teleportacji do obozu rebeliantów.  Możemy jeszcze zdobyć runę teleportacyjną do Xardasa, ale to by było na tyle. W modzie obowiązkowo powinny być też runy do innych miejsc. Takich jak górska forteca czy nowy obóz, ale po co to komu… Lepiej sobie pobiegać. Całe szczęście że twórcy dodali sprint. Tylko szkoda, że jego czas jest ograniczony przez wytrzymałość, której nie można w żaden sposób zwiększyć… W modzie, w którym połowa czasu to bieganie z miejsca na miejsce, sprint powinien być nielimitowany. Może wtedy rozgrywka byłaby choć trochę przyjemniejsza

-mod wprowadza pełno nowych postaci, jednak mamy z nimi rzadko doczynienia.
Przykładowo brat Cavalorna. Spotykamy go w 1 rozdziale, jest z nim kilka nawet ciekawych dialogów, ale potem już nie ma żadnego…

-słabo ovobowany świat
Gothic był dość biednie ovobowany, ale mod w żadnej sposób tego nie poprawił. Przykładowo taka górska twierdza niczym się nie różnić od tej z podstawki, pomimo że jest zamieszkana przez najemników i magów…

-gimbusiarskie dialogi
Śmianie się z homoseksualistów. Żenujące dialogi “romantyczne” z Kirą itp. Jeśli ktoś uważa że dialog z Valeyą w mrocznych tajemnicach jest słabo napisany to chyba nie grał w czas zapłaty.

-słabo wykonani bossowie
Są to po prostu potwory z podstawki z większą ilością HP.

-często niechlujne wykonanie
Przykładowo do starego obozu niby prowadzi jakiś ukryty tunel z wieży mgieł, ale zamiast zrobić go w 3D to w twórcy w losowym miejscu w wieży mgieł, gdzie jest ściana, dali teleport do SO.
Wszystkie nowo dodane przedmioty, które leżą na ziemi i można zebrać, lewitują nad ziemią. Ktoś ewidentnie nie potrafi posługiwać się spacerem…

-brzydki ending
Brzydkie slajdy w niskiej rozdzielczości.

-świat nie sprawia wrażenie żywego
Tylko główny bohater coś w tym modzie robi. Nic się nie dzieje bez jego pomocy.

-bez solucji nie da się grać.
W modzie jest pełno questów, podczas których nie wiadomo gdzie iść. Dopiero przeczytanie solucji pomaga. Przykładowo:
Spoiler
W 1 rozdziale musimy znaleźć 5 nowych członków do OR. Ale gdzie ich szukać? Tego gra nam już nie powie. Jack aligator znajduje się w ukrytej jaskini za wodospadem, a kilku kolejnych ludzi w ukrytych jaskiniach na terenach orków. Twórcy chyba bardzo nie chcieli żeby ktoś tego ich moda przeszedł…
W 4 rozdziale pojawia się nekromanta. Jednak również nie wiadomo gdzie go szukać…
Dostajemy też misję znalezienia kawałków starej mapy dla Nefariusa, której również nie jest powiedziane gdzie szukać xd

I takich przykładów jest o wiele więcej

-kompletny brak balansu
Już w 2 rozdziale jesteśmy w stanie nauczyć się maksymalnej ilości siły. Od tego momentu żadnej przeciwnik nie jest dla nas wyzwaniem, a PNów nie ma co już wydawać.  W grze jest też system respawnu potworów co kilka dni. Tyle że przez całą grę respią się te same potwory. Czyli jak w pierwszym rozdziale respiły się gdzieś ścierwojady, tak w 6 też się tam będa respić. Co jest bez sensu bo te potwory nie są już żadnym wyzwaniem. Co rozdział powinny pojawiać się coraz silniejsze bestie. Tym bardziej, że już w 1 rozdziale gra każe nam iść na tereny orków. Tak więc nie ma takich terenów, które są na początku dla nas za trudne. Mod jest mega prosty i walka nie stanowi żadnego wyzwania.

-kompletnie źle zrobiona ekonomia
W grze nie ma na co wydawać pieniędzy. Wszystkie pancerze dostajemy za darmo (poza ostatnim, którego zamiennik o takich samych statystykach i tak możemy zdobyć za darmo). Bronie również znajdujemy. Jedyne warte kupienia rzeczy to eliksiry siły.

-innowacje
Większość z nich jest po prostu niepotrzebna i bezsensowna albo po prostu zbugowana, ale przejdźmy po kolei.
PASKI KLINOWE - one są akurat spoko, podobały mi się
KOMPAS - działa ale był zupełnie bezużyteczny. Jeśli kompas miałby mieć jakiś sens to postacie powinny mówić graczowi gdzie się udać za pomocą kierunków. Jednak tego nie robią… 
DUALE - nie ma ich w grze, pomimo że mod był nimi reklamowany. Zwyczajnie oszukaliście graczy…
MIECZ RUNICZNY- działa, ale dostajemy go pod sam koniec gry. Poza tym w grze nie ma przeciwników na których trzeba używać konkretnych żywiołów. Chyba tylko walka z golemami Xardasa tego wymaga, ale je się pokonuje i tak przed napełnieniem miecza. Więc jest on de facto bezużyteczny. Jeśli chcieliście żeby ten miecz miał jakiś sens to trzeba było wprowadzić przeciwników, którzy byliby podatni na atak danego żywiołu. Wtedy możnaby się bawić z runami na mieczu i miałby on jakiś sens. Może i to jest najsilniejsza broń, ale to i tak bez znaczenia bo mod jest bardzo łatwy. Równie dobrze tego miecza mogłoby nie być. Jest on bardzo rozczarowujący, biorąc pod uwagę ile się trzeba było namęczyć żeby go zdobyć. Warto też dodać, że efekt graficzny miecza runicznego jest bardzo irytujący, zwłaszcza kiedy się biegnie.
REGENERACJA ŻYCIA - jest mega OP
SZYBSZA NAUKA - bez sensu. PNów w grze i tak jest za dużo.
UNIKI - gra jest łatwa więc nie ma potrzeby się tego uczyć. Poza tym o ile się nie mylę to nawet 100% uników nie sprawia że jesteśmy odporni na ciosy. Poza tym to nie pasuje do gothica, który jest action rpg. To nie baldur's gate. Uniki do nauczenia powinny być w formie nowych animacji, a nie szansy na otrzymanie obrażeń.
KOWALSTWO/ALCHEMIA - wymaga bardzo dużo PNów, a nie są w ogóle użyteczne.
ANIMACJA SPANIA - fajna za pierwszymi 3 razami. Potem jest zwyczajnie irytujaca.
OBRAŻENIA OBSZAROWE - powodowały odpychanie/bugowanie? wszystkich przeciwników, w efekcie walka z wieloma przeciwnikami była bardzo prosta.

-bugi.
Celowo zostawiłem ten aspekt na koniec. Gra jest pełna bugów i to naprawdę wstyd wypuścić moda w takim stanie. Nie mniej nawet jeśli się je uda wyeliminować do zera w wersji 2.0, to wciąż nie będzie dobry mod. Wynika to z masy innych minusów, które wymieniłem powyżej. Ale wracając do błędów to naprawdę nie wiem jak można było zepsuć aż tyle rzeczy. Wymienię tylko kilka błędów które mnie spotkały:
- brak możliwości pieczenia mięsa
- po wypaleniu zioła od Lestera zepsuła mi się rozdzielczość. Od tej pory do końca gry obraz był lekko spłaszczony, a co jakiś czas migotał i pomagało (tylko na chwilę) klikanie ESC.
- po ucieczce ze SO krata do zamku i lochów była permanentnie opuszczona i można było przejść tylko za pomocą kodów. 
-często nie odpalały się skrypty/jakaś postać się nie pojawiała i trzeba było wczytać grę
- warto wspomnieć że pod koniec gry jeśli dokonamy złego wyboru przy odbijaniu NO to nie da się ukończyć gry
- kiedy npc piły to zazwyczaj nie pojawiał się item butelki, podobnie w przypadku animacji ćwiczenia walki

Warto też wspomnieć, że mod nie jest przystosowany do dx 11. Da się grać, ale część postaci jest półprzeźroczysta. Nie widać też gdzie kopać w ziemi. Żle wyglądają też efekty świetlne w obozie rebeliantów. No ale mod był robiony w czasach przed dx 11, więc ciężko uznawać to za minus. Na dx7 z tego wiem jest ok.

PODSUMOWUJĄC
Odradzam granie w tego moda. Twórcy w ogóle nie powinni się za niego zabierać, bo ewidentnie nie mieli na niego pomysłu ani umiejętności. Trzeba było zrobić krótki mod o szukaniu miecza runicznego na 5h, to może wtedy by coś z tego wyszło…

6
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Sythera v2.0 Dubbing PL
« dnia: 2020-09-23, 12:01 »
Również zawiodłem się na tej modyfikacji. Dubbing BS to najlepsza rzecz jaka spotkała tego moda. Jedynie bezimienny dosyć słabo wypada, do czego ciężko mieć pretensje, bo jednak trudno znaleźć kogoś podobnego do Mikołajczaka. Choć jak dla mnie aktor grał trochę zbyt lektorowato, mógł użyć więcej emocji. Ale też dialogi dla beziego były słabo napisane, zupełnie nie w jego stylu.
Poza tym świat faktycznie dosyć kiepsko zrobiony. Zdecydowanie coś było nie tak z teksturami i vobowanie też niezbyt. Ale chyba największym problemem tego moda jest ciągłe bieganie po mapie i backtracking. Zrobiłem misje ze świątynia i myślałem że to już  będzie koniec moda, a tu kolejny backtracking i ponoć jeszcze jeden rozdział. To zrobiłem sobię przerwę i nie wiem czy wracać. Warto?
Edit: Jeszcze sporym problemem, zwłaszcza na początku jest to że nie wiadomo gdzie iść, powinno to być lepiej opisane w dzienniku i dialogach.

7
Gry / Gothic Remake
« dnia: 2019-12-14, 00:51 »
Jak wy możecie chwalić to badziewie? Przecież tam nie ma prawie nic z gothica. Bezimienny wgl nie przypomina oryginału, a jego teksty to jakaś parodia - wgl nie pasuje to do jego charakteru. Diego to już wgl tragedia, zrobili z niego jakiegoś Hiszpana machającego szabelką i chodzącego w pelerynie. Nie ma tam wgl klimatu Gothica, ponura kolorystyke zamienili kolorami rodem z risena albo ostatniego assasyna.  Zamiast budzącej niepokój muzyki z oryginału mamy jakieś nędzne brzdekanie. Ci ludzie chyba w życiu w Gothica nie grali, skoro nie potrafią nawet dobrać dobrej muzyki. Gra cały czas prowadzi za raczke, w oryginale gadałeś minutę z Diego i mogłeś sobie biegać po całej koloni, a tutaj po godzinie gry nie da się dojść nawet do starego obozu. Wygląd zbroi to jakaś tragedia. Magiczna bariera jest prawie nie widoczna. Nowe tereny które dodali tak naprawdę nic nie wnoszą, widać że są tylko po to żeby można było zrobić samouczek, tyle że to Gothic a nie assasyn creed. W tym demie poszło nie tak wszystko co mogło, mam nadzieję że pełna wersja nigdy nie ujrzy swiatla dziennego. Już arcania była lepsza, bo tam przynajmniej nie zmieniało charakteru i wyglądu postaci.

8
Projekty zawieszone i porzucone / [G1] Życie w Kolonii
« dnia: 2019-05-01, 18:53 »
No z MT miałem na myśli bardziej 3.0 xd Zdaje sobie sprawę, że pracujesz nad własnym projektem, ale mówię z perspektywy gracza. Returning po wyjściu wersji 2.0 dostał drugą młodość, tak więc nowa wersja MT też pewnie cieszyła by się dużym zainteresowaniem, biorąc pod uwagę że od premiery 2.0 w moddingu sporo się zmieniło, a i sama modyfikacja wyróżnia się na tle innych. Ale to tylko taka moja dygresja, może kiedyś się doczekam.

9
Projekty zawieszone i porzucone / [G1] Życie w Kolonii
« dnia: 2019-05-01, 00:07 »
Szanuje zapał, ale podobnych modów rozszerzających gothica 1 było już sporo, nie wiem czy jest sens robić kolejnego. Osobiście chętnie bym zobaczył mroczne tajemnice 2.0, jest to bodajze jedyny mod rozszezejacy g1, ktory dodaje calkowicie nowa linie fabularna. Oczywiscie sporo osob go krytykuje ze niby niekononiczne itd., ale jakos juz w takiego returninga 2.0 to  wszyscy graja. Tak wiec zycze powodzenia, ale mysle ze ciekawszym projektem bylo by zrobienie wlasnie mrocznych tajemnic 2.0.

10
Returning 2.0 / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2019-04-19, 17:55 »
Warto brac zrecznosc z darow od progu 4pn za 1 zrecznosci czy poczekac na 5pn za 1 zrecznosci. A jesli poczekac to kiedy jest prog 5pn, bo 4 pn to od 200 wydanych punktow, 5 od 300?

11
Archiwum / [G2NK] Ucieczka
« dnia: 2019-02-16, 14:32 »
Bardzo podobało mi się stwierdzenie, że staracie się wycisnąć z górniczej doliny co się da. Takie podejście mi się podoba. Trzymam kciuki za moda i czekam na premiere.

12
Cytuj
DX11, który zresztą na Sequelu nie będzie działał, o co grupa GSE się postara


Po tylu latach zakazywania konsol i innych rzeczy, ktoś jednak wpadł na jeszcze gorszy pomysł, który dobije moda xD
Nie wiem jak tutaj by działał dx 11, ale w G1 jest imho bez sensu go uzywac bo nie mozna wczytac gry zapisanej podczas deszczu co jest mocno irytujace. Poza tym G1 na dobrym texturpacku i tym modzie na okraglejsze przedmioty, wyglada dobrze.
Tak wiec wydaje mi sie ze grafika to akurat najmniejszy problem. Co do moda, no to na tle innych produkcji to nie ma o czym wgl mowic.Ale moze ( choc w to watpie) tworcy nas czyms zaskocza i bedzie sie w to grac calkiem przyjemnie. Moze ogram po premierze.

13
Złote Wrota 2: Serce Bogini / Dyskusja ogólna
« dnia: 2018-12-03, 21:05 »
Wielka szkoda, że szanse na wyjście pełnej modyfikacje są tak małe. Jedynka była naprawdę dobra i żałuje że najprawdopodobniej nie poznamy zakończenia tej historii. Jak długi będzie ten prolog? I czy to będzie to część tego co planowaliście zrobić w pełnej modyfikacji, czy coś innego? Ile osób teraz pracuje nad modem?

14
Złote Wrota 2: Serce Bogini / Dyskusja ogólna
« dnia: 2018-11-29, 18:25 »
Czy jest sens robić taki prolog? Nie lepiej się  skupić na głównej modyfikacji? Po premierze i tak większość  zapomni o takim prologu.

15
Czy to jest normalne, ze nie moge sie nauczyc walki bronia dwureczna na poziom mistrz? Mam 60% i poziom miecznik, ale nawet jak dobije do 89% to dalej mam miecznika, a wyzej sie nie da. I czy jezeli mam tego miecznika to czy uczac sie broni jednorecznej wzrosnie mi umiejetnosc walka baronia dwureczna?, bo chyba to tak dziala ale nie jestem pewien. Czy warto miec wiecej niz 60% broni dwurecznej, czy lepiej inwestowac w jednoreczna, liczac ze wtedy bede lepiej walczyc dwureczna?

16
Ale wy macie problemy. Ludzie robia fajnego moda, a ci narzekaja na nazwe xd Nie macie nic lepszego do roboty?

17
Ukończone modyfikacje / [G½] Gothic DirectX 11 #2
« dnia: 2018-10-28, 21:31 »
Dzieki za pomoc tylko, ze mam problem bo o ile wersje x16 dla g2 da sie pobrac, o tyle dla g1 jest tylko wesja x17.5 i po instalacji obu wystepuje mi blad access violation.

Post połączony: 2018-10-29, 18:42
Po mozolnych poszukiwaniach udało mi się gdzieś w odmentach internetu znaleść dx11 dla g1 w wersji x16, ale nie dziwie sie ze tworca jej nie udostepnia, bo na tej  wersji zmiana pogody nie istnieje, caly czas swieci tylko slonce, nie ma chmur, nie ma zwyklego deszczu. Gra traci przez to duzo klimatu.Ostatecznie zdecydowałem sie grać bez dx11, bo to nie ma sensu, do wyboru jest tylko albo wersja bez pogody, albo brak mozliwosci zapisywania kiedy pada deszcz. Szkoda ze tworca tego nie naprawil, bo mod duzo dodaje, a tak to lipa. No chyba ze ktos wie jak zrobic zeby dalo sie wczytywac w deszczu. A i proponuje dodac ta wzmianke o deszczu do opisu na 1 stronie bo moze sie to przydac wielu osoba.

18
Ukończone modyfikacje / [G½] Gothic DirectX 11 #2
« dnia: 2018-10-28, 21:06 »
Serio? Przeciez mozliwosc zapisywania i wczytywania w dowolnym momencie to chyba podstawa. Wydawalo mi sie ze dx 11 wszedl do grupy modow ktore instaluje prawie kazdy, a tu takie niedopatrzenie. A nie ma jakis starszych wersji dx 11 na ktorych by to dzialalo?

19
Ukończone modyfikacje / [G½] Gothic DirectX 11 #2
« dnia: 2018-10-28, 20:49 »
Witam, gram w gothica 1 z dx11 i mam taki problem że kiedy zapisze gre podczas deszczu, grajac z dx 11 nie moge jej potem wczytac, pasek sie laduje ale pod koniec sie zatrzymuje i pojawia sie zycie postaci i tyle, nic sie nie da zrobic. Dzieje sie tak zawsze gdy probuje  wczytac gre zapisana w deszczu. Po usunieciu dx11 mozna normalnie wczytac. Da sie cos z tym zrobic?

20
Mroczne Tajemnice / Pytania i problemy techniczne
« dnia: 2018-09-13, 14:48 »
Witam
Chce zagrac w mroczne tajemnice i mam kilka pytan.
Czy warto zainstalowac tego submoda? Niby ludzie go polecaja, ale czy nie ulatwia on zbytnio rozgrywki i czy nie wprowadza zbyt duzych zmian?
No i jaki poziom polecacie, kiedys gralem troche na trudnym i ten poziom sobie na pewno odpuszczam. Zastanawiam sie nad normalnym i latwym, z tym ze jak zainstaluje tego submoda to chyba rozgrywka bedzie prostsza, bo wtedy jest wiecej punkow nauki co level.
I czy polecacie zainstalowac jeszcze jakies  texturpacki? Na pewno bede grac z dx11, i nie wiem czy jeszcze instalowac jakies inne tektury czy nie? Ma ktos jakies sprawdzone do Mt?

Strony: [1] 2 3
Do góry