Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mordecai

Strony: [1]
1
Skrypty / [G1] Ustawienie minimalnych obrażeń
« dnia: 2018-07-18, 20:03 »
Więc w gwoli wyjaśnień. Nie pracuję nad niczym dużym, ot wprowadzam takie różne małe modyfikacje do skryptów, żeby sobie utrudnić trochę kolejne podejście do gry. Grę znam na pamięć, więc pewne pewne małe urozmaicenia się przydadzą, bo kolejne podejście w którym ciacham wszystko jak leci i mam kilkanaście tysięcy bryłek rudy, nie sprawia zbytniej przyjemności.
Nawet nie wiedziałem, że w pliku konfiguracyjnym SystemPacka można robić takie rzeczy. Wielkie dzięki! Mega się to przyda! :D
W Balance.d faktycznie jest możliwość ustawienia minimalnych obrażeń, niestety nie wpływają one na obrażenia zadawane przez gracza. Cóż... Nie mam wystarczającego doświadczenia i umiejętności, by zająć się też tym drugim zagadnieniem. Może kiedyś, jeśli jakoś bardziej wejdę w temat.
Dzięki wszystkim za pomoc!

2
Skrypty / [G1] Ustawienie minimalnych obrażeń
« dnia: 2018-07-17, 22:05 »
Czy w pierwszym Gothicu jest możliwość ustawienia minimalnej wartości obrażeń, tak jak to było w GIINK? Wiem, że minimalne obrażenia zadawane przez naszą postać wynoszą 0, ale dla np. zwierząt wynosi ona 1.
I jeszcze dodatkowe pytanie. Nie da się zmniejszyć wartości sprzedaży, na mniejszą niż 50%? Czytałem, że trzeba by było użyć Icarusa, ale jakoś nie czuję się na siłach.

3
Ukończone modyfikacje / [G½] Gothic DirectX 11 #2
« dnia: 2017-06-19, 20:37 »
Chciałbym się podzielić rozwiązaniami kilku problemów na które się natknąłem:
a) Niemożność wczytania zapisu. Wczytywanie zatrzymuje się na ok 95%, a w lewym dolnym rogi pojawia się pasek życia.
Jest to spowodowane zapisem podczas trwania deszczu. Save nie jest zepsuty i można go normalnie wczytać np. znajdując w Gothic.ini linijkę "skyEffects=1" i zmieniając jest wartość na "skyEffects=0". Wtedy deszcz w grze zostaje całkowicie wyłączony. Oczywiście po przeczekaniu pewnego okresu czasu, można z powrotem zapisać grę i zmienić wartość na "1" i cieszyć się pięknym deszczem, ale zaleca się wtedy nie zapisywać gry podczas ulewy, lub starać się nie wczytywać/umierać gdy masz zapisaną grę podczas gdy leje. Gdy jednak tak się stanie, trzeba na nowo zmienić wartość skyEffects na "0" i wczytać zapis.
b)Zwieszanie się gry podczas teleportacji.
Nie wiem czym to jest spowodowane, ale by móc się teleportować, wystarczy na czas teleportacji zmniejszyć "VisualFX draw distance". Robimy to naciskając F11 i przesuwając suwak pod "VisualFX drwa distance" do minimum. Najlepiej 0, 1 lub 2 (tyle powinno wystarczyć). Zauważyłem że im odleglejszy cel teleportacji, tym wartość ta musi być niżej ustawiona.
To by było na tyle. Jeśli  natknę się na inne rażące problemy to dopiszę to do posta. Jeśli ktoś ma lepsze rozwiązanie powyższych problemów, to z chęcią się zapoznam.
I jeszcze małe pytanie ode mnie. Wiadomo czy prace nad tym modem/fixem dalej trwają i czy takie błędy będą naprawiane? bo nie ukrywam, że momentami robi się to frustrujące.

4
Pytania i problemy / Gothic 3 Zmierzch Bogów- Patch
« dnia: 2017-06-03, 13:57 »
Po uporaniu się z Gothic'iem 3 (w ostateczności grało się mega przyjemnie i przyzwyczaiłem się do systemu walki) nadeszła pora na Gothic 3 Zmierzch Bogów. Pomijając fakt że questy są denne, a bezimienny ma poglądy niczym dyktator, to potwory dostały jakiegoś mega boosta do szybkości.
Stunlocki są na porządku dziennym. Przeciwnicy potrafią od razu z biegu przejść do ataku i trafić, więc taktyka z podstawki, czyli wycofywanie się, wyczekanie na atak i wyprowadzenie kontry nic nie daje. Owszem są niby uniki, ale są wadliwe. Jak robię unik na pochyłej powierzchni w dół, to bezimienny zatrzymuje się w powietrzu, po przeleceniu pół metra i spada (następnie następuje spam ciosów od przeciwnika  :F ), a czasem w ogóle nie działają. Nie wspominając o mnóstwie innych nieprzyjemnych błędów przez które zawaliłem nie jedną walkę.
Więc przejdźmy do meritum. Gdzieś czytałem że Community Patch 2.01 ma być ostateczną wersją, ale nie ma tam wielu zajebistych zmian i poprawionych błędów wprowadzonych np. w Patchu 1.75 do trójki. Nie wiem też dlaczego nie dali opcji wyłączenia Alternatywnego SI.
Są jakieś dodatkowe łatki do G3ZB? Coś co trochę poprawi to i owo.
Ewentualnie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia tego SI, czy podmienienia czegoś w skryptach?
W ostateczności mogę pograć na starszym Patchu ale w 1.8 (jeszcze przed wprowadzeniem SI) gra wygląda jak kupa, głównie przez słaby zasięg renderowania, tekstury okropnej jakości i dodatkowo jest jeszcze mnóstwo błędów.
Ktoś coś, bo moja klawiatura już powoli nie wytrzymuje naporu ciosów, po kolejnej śmierci przez błędy gry? :') 


5
@skotar7 Choćbyś miał komputer z NASA to i tak będzie przycinać. Tak już jest i nic z tym nie zrobisz.

6
Śmiem wątpić. Nawet jeśli to normalne, to i tak mam wrażenie, że to niedopatrzenie twórców.

7
Wszystko zainstalowałem wedle poradnika, ale zauważyłem że u handlarzy mam dostępne dwa różne pancerze na każdy próg reputacji (jak to jest po zainstalowaniu sameog QP4), a lekki pancerz buntownika i ciężki pancerz straży wyglądają identycznie (mają ten sam model). Zdaje się, że to wynika z kolidowania ze sobą modów lub coś w tym stylu. Jakby co, to nie instalowałem konsekwencji.
Wydaje mi się, że to wynik podmiany modeli pancerzy oferowanych przez handlarzy w polskim QP, na modele pancerzy z CM, dlatego pojawiają się dwa pancerze o tym samym wyglądzie, lecz o innej nazwie i innych statystykach, ale głowy nie dam.
Idzie coś na to zaradzić? Kombinowałem na 10 sposobów, ale dalej jest to samo.

8
Pytania i problemy / System walki w Gothic 3
« dnia: 2017-05-11, 23:00 »
@Mind_Fear Ludzie i Orki faktycznie nie stanowią dużych problemów i opiera się to na spamowaniu jednego przycisku, natomiast zwierzęta są wrzodem na dupie. Z kolei w archaicznym już Gothicu 1 system sterowania, też nie odrzucał mnie w żadnym stopniu.

@Squerol Takie taktyki już ogarnąłem jakiś czas temu, ale z zasięgiem i prędkością broni dwuręcznych jest to cholernie ciężkie do wykonania. A co do przejścia gry na 1 lvl to faktycznie się zgodzę. Czasochłonne, aczkolwiek metodą prób i błędów, możliwe.
Tak btw. nie miał byś może moda na same uniki? Z tego co widziałem to było coś takiego, ale pliki wygasły, lub zostały usunięte.

@Mac_Dun Chciałem zrobić sobie serię G1, G2, G3. Każdą część przejść podobną postacią i z podobnymi wyborami, by utrzymać jakby ciągłość rozwoju i historii bezimiennego. Naturalnym następstwem było używanie broni dwuręcznej i w trzeciej części.
Zgadzam się, system walki to parodia.

@Rivet Nie tylko twoim marzeniem ;)

No cóż. Mam wrażenie, że ten system walki jest niedokończony, zapewne przez to cholerne JoWood. Gdzieś nawet czytałem, że ktoś znalazł w jakimś poradniku dołączonym do gry, wzmiankę o tym jak wykonać atak z wyskoku, który nie został zaimplementowany w ostatecznej wersji gry.
Trudno, jakoś tam sobie poradzę. Myślę, że dla tego świata, muzyki i innych zajebistości, warto się przemęczyć z tym ułomnym systemem walki.

9
Pytania i problemy / System walki w Gothic 3
« dnia: 2017-05-03, 19:29 »
Ostatnio zacząłem grać w Gothic 3 i muszę przyznać że system walki jest okropny.
Próbowałem z alternatywnym SI i bez niego, ale i tak nie wiele to zmienia. Nie wiem czy problem leży po mojej stronie, czy po stronie gry.
Zaczynając od tego że ciosy mają cholernie mały zasięg (walczę toporami dwuręcznymi, nie wiem jak reszta) i często przeciwnik mnie bije, a ja mu tylko macham toporem przed twarzą.
Przeciwnicy robią unik od razu po naciśnięciu przycisku odpowiedzialnego za atak. Animacja ataku nawet się dobrze nie rozkręci, a przeciwnik jest już dwa metry dalej.
I z jakiej racji przeciwnicy mogą robić uniki, a ja nie?
Nie mam już sił do tej gry.
Są jakieś mody które zmieniały by trochę ten system walki? Czytałem o Adrenaline mod, ale to raczej nie to czego bym chciał.
Jeśli nie to proszę o rady i zapraszam do dyskusji.

Ps. Jeśli to zły dział, to przepraszam, ale na prawdę nie wiem gdzie to umieścić.

10
Skrypty / Jak wyłączyć smoczą regeneracje?
« dnia: 2017-04-07, 11:10 »
Mam! Dzięki wielkie! :D

Edit: Doszedłem do smoków i nie działa. Przeszukałem już chyba wszystkie pliki, kombinowałem na 100 sposobów. Nauczony wcześniejszymi doświadczeniami, respiłem nowego smoka, testowałem, nic nie działa jak trzeba, a pasek życia zapieprza jak dyliżans.
Nie wiem nawet na jakiej zasadzie ta regeneracja działa.
Zauważyłem za to, że cokolwiek był nie modyfikował w tym pliku, jeśli chodzi o regeneracje, to nie ma żadnych efektów.
Dodam jeszcze, że uruchamiam to przez GothicStarter z zaznaczoną opcją Reparse Scripts, bo nie było sensu robić paczki, gdyż: a) średnio mi to wychodziło b) ciągle na bieżąco dokonuje nowych zmian.
Może w tym tkwi problem.
Ktoś coś? Bo ja już nie mam pomysłów :(

11
Skrypty / Jak wyłączyć smoczą regeneracje?
« dnia: 2017-04-07, 09:23 »
Pracuję właśnie nad małą modyfikacja do Gothic II NK ,  która przywraca wartości z podstawowej wersji gry, ale zachowując przy tym spowolniony system rozwoju postaci. Zmianą mają ulec statystyki potworów, broni, pancerzy i innych, ale z uwagi na dodanie tabliczek zwiększających statystyki i szybsze zdobywanie poziomów, zostawiam "progi" po których wzrasta ilość punktów nauki potrzebnych na uzyskanie kolejnego poziomu atrybutów. Skierowane jest to raczej do osób (noobków takich jak ja) którym przeszkadza to jak Piranie podnieśli poprzeczkę w dodatku Noc Kruka.
I tutaj pojawił mi się jeden problem. Kompletnie nie wiem jak wyłączyć smoczą regeneracje życia. W smoczych plikach nie ma nic co mogło by odpowiadać za regenerację, a i w innych szukałem, niestety bez skutku.
Czy jest tu jakiś obeznany w temacie wojownik, który pomoże mi z moim problemem?  ;( Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)


12
Skrypty / Brak skryptów
« dnia: 2013-07-18, 20:32 »
Faktycznie jest, nie pomyślał bym. Serdecznie dziękuje za pomoc  :D

13
Skrypty / Brak skryptów
« dnia: 2013-07-18, 19:24 »
Ostatnio chciałem pobawić się trochę z pozmienianiem statystyk broni, zbroi, potworów itp. Z tym ostatnim mam problem, ponieważ w folderze w którym ponoć powinny być takie pliki (ze statystykami potworów; "_work> Data> Scripts> Content> Ai> Monster") nie ma takich plików. Zainstalowywałem skrypty (GIIMDK-2.6) kilka razy, ale takie pliki się nie pojawiły. A więc proszę o pomoc w znalezieniu wspomnianych plików, bądź wzkazówek co mam w takim wypadku zrobić? Za pomoc serdecznie dziękuje  :wink:

Strony: [1]
Do góry