Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Incantatoris

Strony: [1]
1
Twórczość modderska / Heroes III
« dnia: 2010-08-22, 17:22 »
Ladies and Gentlemen, chciałbym przedstawić Wam sposób na modding najlepszej gry z serii Might and Magic, a mianowicie Heroes  III. Pewnie wielu z was próbowało już szukać różnych narzędzi, poradników i jakichkolwiek informacji na ten temat, ale jak wnioskuje po braku tematów na tym forum – nieskutecznie. Dlaczego nikt nic nie znalazł? Otóż dopiero od marca tego roku, fani otrzymali możliwość moddingu tej gry. Twórcy pierwszej, większej modyfikacji, In the Wake of Gods udostępnili nam swoje narzędzia, dzięki którym stworzyli swoje dzieło.
   No dobra, czas przejść do konkretów jakiś. Będę starał się regularnie udostępniać jakiś pomoce. Póki co, udostępniam Wam adres do tematu, gdzie znajdziecie dużo przydatnych informacji, Oczywiście po angielsku. Jak ktoś będzie miał czas, niechaj przetłumaczy co nieco i wyodrębni parę informacji. Na pewno komuś się przyda.
   Wszystkie pliki wrzuciłem na inny hosting, ponieważ tamten (Ekhem..) to jakiś żart. Czekanie 20 minut, aby pobrać drugi plik o rozmiarze mniejszym niż megabajt? Ogólnie byłoby miło, aby wrzucono te pliki na serwer themodders..
   Kończę z tym „pierdoleniem o szopenie” i wrzucam Wam linka. Pozwoliłem sobie wszystkie narzędzia wrzucić razem, tworząc paczkę ze wszystkimi programami. A oto zawartość Heroes III Modding Pack:

MMArchive (wersja 1.0.2) – program umożliwiający wypakowywanie danych gry. Oprócz tego,ma możliwość tworzenia paczek.

DefTool – narzędzie, dzięki któremu możemy zedytować grafikę z gry.

ERM Tools – trzy programy, do edycji skryptów z gry.

TextEdit – aplikacja do modyfikowania plików tekstowych Heroesa III

Rozmiar pliku: 4.4mb
http://hotfile.com/dl/63837747/4c2e84c/Heroes_III_Tools.rar.html

Jak tylko znajdę czas to spróbuje przetłumaczyć. Niechaj wiedzą, że Polak nie gęś i swój język ma!

2
Sprzęt, oprogramowanie / Dziwny plik .rar
« dnia: 2010-08-22, 13:51 »
Potrafi ktoś uruchomić ten plik? Coś jest z nim nie tak. Próbowałem 7-zipem.
http://hotfile.com/dl/63798175/242d3b6/Text_Edit.rar.html

Proszę o pobranie i spróbowanie otworzyć.

3
Offtopic / Konkursy od Blizzarda
« dnia: 2010-08-19, 14:21 »
Nie wiedziałem gdzie napisać o tym, więc wybrałem najbardziej odpowiedni do tego dział, czyli offtopic. Jak w tytule - Blizzard jak co roku, organizuje konkursy przed Blizzcon. Tego roku, zorganizował aż cztery, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie. O jednym napisałem już w innym temacie, który jest przeznaczony dla modderów. Pozostałe konkursy zostały opracowane z myślą o: ludziach z zdolnościami plastycznymi, muzycznymi, reżyserskimi oraz dla ludzi z "wizją", czyli pisarzy. Dwa z nich pominę, albowiem są one raczej dla fanów produkcji Blizzarda. Chyba że komuś z Was brakuje miecza na ścianie z World of Warcraft? ;>
No dobra, czas przejść do szczegółów. Pozwolę sobie po prostu skopiować news z strony Blizzarda.

Konkurs #1:

Cytuj
Przygotujcie długopisy, ołówki i pióra świetlne, nadszedł czas na Konkurs prac fanów BlizzCon 2010!
 
Wystarczy zgłosić oryginalną pracę inspirowaną uniwersum Warcraft, StarCraft lub Diablo, by stanąć do rywalizacji w globalnych zawodach i mieć szansę na wygranie wspaniałych nagród oraz zaprezentowanie swej pracy na konwencji BlizzCon.

Zgłoszenia będą przyjmowane do 27 września. Prace należy przygotować w prawidłowym formacie (JPEG wysokiej rozdzielczości o wielkości maksymalnej 5 MB) określonym w oficjalnych zasadach. Opis nagród znajdziecie poniżej, a więcej informacji czytając poniższe oficjalne zasady.

Nagrody?
Pierwsze miejsce otrzymuje tablet graficzny Wacom Cintiq 21UX, o wartości wyższej niż 6000 zł. Do tego otrzymuje jeden Wirtualny bilet na BlizzCon pozwalający obejrzeć transmisję z konwencji na żywo online
Drugie miejsce też ma dobrze, albowiem dostaje Adobe Photoshop CS5, który nie jest tani. W dodatku otrzymuje kartę graficzną od Nividia (niestety, nie podano jaką) oraz Wirtualny bilet na BlizzCon.
Trzecie miejsce i ostatnie które coś dostaje może dostać egzemplarz Adobe Photoshop CS5 oraz jeden Wirtualny bilet. Jest o co walczyć, nie?

Konkurs #2:
Cytuj
Podłączcie pianino elektryczne, rozgrzejcie theremen poćwiczcie gamy – nadchodzi Konkurs na oryginalny utwór BlizzCon 2010!
 
Nagrody w tym roku są niezwykłe – tysiące dolarów w gotówce za oryginalne utwory muzyczne inspirowane uniwersami Diablo, Warcraft i StarCraft. Zwycięskie utwory, które wybiorą kompozytorzy Blizzard Entertainment, zostaną ogłoszone i zagrane na żywo na scenie BlizzCon 2010.

By wziąć udział w konkursie, wystarczy zgłosić swój utwór przed 27 września. Długość utworów muzycznych nie może przekraczać 2 minut. Utwory muszą zostać przesłane w formacie MP3 oraz spełniać wymogi określone w oficjalnych zasadach, by móc wygrać w konkursie. Opis nagród znajdziecie poniżej, a więcej informacji czytając oficjalne zasady.
źródło: http://eu.blizzard.com/pl-pl/community/contests/blizzcon10-song/index.html
No coż.. nagrody być może nie tak ciekawe, ale na pewno przydatne. Pierwsze miejsce dostaje 2000 zielonych amerykańskich i specjalny album muzyczny od Blizzarda, podpisana przez kompozytorów oraz jeden Wirtualny Bilet.
Drugie to samo, tylko połowę kwoty, czyli 1000 dolarów. Trzecie miejsce też nie robi niespodzianki i zwycięzca otrzyma 500 dolarów, album by Blizzard i bilet. Ale też chyba warto, prawda?

Na koniec wyjaśnię, po co w ogóle ogłaszam te konkursy. Otóż, uważam że jest to szansa dla wielu osób z Polski. Komu nie trzeba gotówki w naszych czasach? A zresztą.. oprócz samej wygranej mamy w końcu wpis do CV. Nie jestem żadnym fanbojem Zamieci, na co by mogły wskazywać moje posty. Po prostu chcę pomóc moim rodakom. A jeżeli któryś wygra - może mi przesłać 10 dolarów na piwo ; )

4
Twórczość modderska / Starcraft II
« dnia: 2010-07-18, 11:09 »
Jak niektórzy wiedzą, wkrótce premiera gry Starcraft 2. Wraz z grą, będzie edytor do tworzenia modyfikacji. Galaxy Editor. Tutaj ciekawa sprawa, że ten edytor to niezwykle potężne narzędzie, dzięki któremu praktycznie możemy stworzyć nową, własną grę! Naprawdę. Do czego zmierzam?
Otóź jak narazie nie ma (chyba) żadnej stronki nt. moddingu Starcrafta. Za pomocą edytora, możemy stworzyć grę RPG, shootera etc. Themodders jest głównie stroną poświęconą modowaniu Gothica. Niestety, gra już ma swoje lata i wykorzystano prawie 100% możliwości silnika. Był tutaj wątek o sensie moddingu na tą grę. Choć nie wypowiadam się na themodders, często te forum odwiedzam. Choć frekwencja się nie zmniejszyła (było 84 osób kwietnia bieżącego roku), to uważam, że przydałoby się zmienić, bądź chociaż podzielić, główny temat strony. Starcraft II byłby do tego idealny - nowa gra, nowe możliwości. Tutaj macie filmik, pokazujący możliwości samego silnika. Został on pokazany na imprezie Blizzcore 2009:
[media]http://
https://www.youtube.com/watch?v=joNPrnY4K_4
#![/media]
Jak widać – można dowolnie zmieniać interfejs, sterowanie oraz samą rozgrywkę i to w dość prosty sposób. Oczywiście jestem świadomy, że nie polega to tylko na klikanie myszką. Tutaj macie trochę informacji na temat edytora i języka skryptowego Galaxy:
http://starcraft.wikia.com/wiki/Galaxy_Map_Editor

Tutaj macie adres strony z tutorials do Starcrafta 2. Po co? Możecie zobaczyć, ile rzeczy jest możliwe do zrobienia, przy niewielkim wkładzie pracy:
http://www.sc2mapster.com/api-docs/tutorials/
Warto zauważyć, że niedawno edytor został udostępniony.

5
Skrypty / Dodatkowy wymóg do zbroji
« dnia: 2010-06-04, 21:40 »
Wracając do swojego dawnego "fachu" zacząłem pisać przeróżne skrypty. Ot tak dla przypomnienia. Niestety, natrafiłem na problem, którego nie mogę rozwiązać. A mianowicie: nie wiem jakiej funkcji użyć, ale zrobić wymóg w postaci rzeczy do założenia zbroi. Próbowałem użyć  VOID G_CanNotUse (), ale niestety - bezskutecznie. Nie wykluczam też, że coś źle w samej zbroi zrobiłem, więc wkleję tutaj zaraz skrypt.

NSTANCE ARMOR_MAIN_INO (C_Item)
{
name = "Innos Armor";

mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;

protection [PROT_EDGE] = 175;
protection [PROT_BLUNT] = 175;
protection [PROT_POINT] = 175;
protection [PROT_FIRE] = 100;
protection [PROT_MAGIC] = 100;

value = VALUE_MAIN_INO;

wear = WEAR_TORSO;

visual = "ItAr_Pal_H.3ds";
visual_change = "Armor_Pal_H.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_METAL;

description = name;

TEXT[1] = NAME_Prot_Edge;
COUNT[1] = protection [PROT_EDGE];

TEXT[2] = NAME_Prot_Point;
COUNT[2] = protection [PROT_POINT];

TEXT[3] = NAME_Prot_Fire;
COUNT[3] = protection [PROT_FIRE];

TEXT[4] = NAME_Prot_Magic;
COUNT[4] = protection [PROT_MAGIC];

TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;

};

FUNC VOID G_CanNotUse ()
{
if (Npc_HasItems (Hero, ItAM_InnosEye) < 1)
}
PrintScreen ("You lack the power", -1, 25, _STR_FONT_ONSCREEN, 3 )
};

Oprócz tego próbowałem innych, bardziej pozbawionych sensu sposobów (między innymi znalezionymi tutaj, na themodders), ale wszystko zawiodło. Zawsze jak czegoś nie wiedziałem, znajdowałem rozwiązanie w oryginale, tylko że.. teraz nie mogę. Prosiłbym o jak najszybszą, ale co ważniejsze - o jak najlepszą odpowiedź ;)

Strony: [1]
Do góry