Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Sergio

Strony: [1] 2 3 4
1
Spacer / Divide by Zero
« dnia: 2010-10-15, 19:28 »
Zrobiłem moda i naprawiłem błędy. Niestety muszę jeszcze zrobić pliki ou.bin i ou.csl, a do tego potrzebuję spacka w którym (przy włączaniu) wyskakuje mi błąd "Divide by zero".
Gdy skasuję plik gothic.dat to spacer się już włącza ale mimo nagrywania plików "ou" nie funkcjonują one w grze i dialogów dalej nie widać.
Wiecie może co z tym zrobić?

2
Pisarstwo / Parodia pewnego wiersza
« dnia: 2010-10-10, 14:49 »
Złote Oczy Wśród Ślepoty

Pośród tłumu ludzi ślepych idę sam,
i szukam okiem barw w szarości dnia i nocy,
i zwodzę swoje serce marzeniami,
bo tęskno mu do bratniej duszy,

Licząc kroki stawiane na mej drodze,
zbieram obrazy i złudzenia,
szukając pary złotych oczu,
w których wzrok zagości tak łapczywy jak mój,

w tych zwierciadłach będę szukać duszy,
tej do której ciągnie ciało,
i dla której bije serce,
aż zobaczę to odbicie, refleks światła pośród mroków,

Jest! Znalazłem!
To wschód słońca w ciemnom noc,
Zdrowe oczy wśród ślepoty,
czyste myśli bez ciemnoty,

patrze w oczu twe oprawy,
w złote barwy, brązy, cienie,
chce zobaczyć twe marzenie,
chce zobaczyć swe spojrzenie,

znam te parę oczu szklistych,
widzę ognie, błyski, iskry,
a za nimi potok złotych myśli, bez cenzury i zawiści,
głębiej zajrzeć jeszcze muszę,
by zobaczyć złotą dusze,


To jest przeniesienie z innego forum na którym jestem.
Podoba wam się powyższy wiersz? Mi jakoś nie. Dlatego postanowiłem go trochę ulepszyć?
Jak to wyszło? Spójrzcie poniżej.



Pośród tłumu ludzi ślepych idę sam,
i patrzę w okna bo ze mnie cham.
i zwodzę swoje serce marzeniami,
bo tęskno mi za dobrymi zupami,

Licząc kroki stawiane na mej drodze,
zbieram śmieci i w łajnie brodze.
szukając pary złotych oczu,
w których mój wzrok zatonie jak w moczu.

w tych zwierciadłach będę szukać duszy,
która z wyra w końcu mnie ruszy,
i dla której serce bije
aż zobaczę ją i zgnije.

Jest! Znalazłem!
To do kibla prosto wlazłem,
Zdrowe oczy wśród ślepoty,
zbiera mi się na wymioty

patrze w oczu twe oprawy,
łapię w rękę kubek kawy,
chce zobaczyć twe marzenie,
swojej durnej ulec wenie,

znam te parę oczu szklistych,
widzę kokę, ćmiki, błyski,
a za nimi potok myśli,
i na mordzie kupa liści.

...
głębiej zajrzeć jeszcze muszę,
zanim wmusze kusze w głusze.

3
Pisarstwo / Prosty, krótki wierszyk
« dnia: 2010-10-10, 13:51 »
Zebrało mi się na coś poetyckiego :wink:  

Strumień życia

W górach wysokich, świata krańcach srogich,
pełnych skał przepięknych lecz i urwisk wrogich,
ze źródła górskiego strumyczek wypłynął,
pokonał kawałek i w czeluściach zginął.

Ale płynął dalej ukryty dla wzroku,
pode głazem wielkim, wśród kamieni tłoku,
aż znów się pokazał na równiny wchodząc,
i z dumą ogromną górskie wody wiodąc.

Tak gnając przed siebie wiele miejsc naznaczył,
wiele dolin suchych biegiem swym uraczył,
i mimo, że często dobrze przyjmowany,
przynosił ze sobą również ból i rany.

On sam także doznał zła wszelkiego wiele,
gdy go zaśmiecano, pluli weń menele ( :lol2:  ),
gdy odpadem wszelkim każdy litr kalano,
gdy życie ze śmiercią brutalnie mieszano.

A kiedy nurt bystry w powolny się zmienił,
i zarazek liczny czystość wszem wyplenił,
wpłynął wówczas w morza bezkresy przejżyste,
żałując, że nie jest wciąż małym strumyczkiem.

4
Pisarstwo / Ballada
« dnia: 2010-10-10, 13:44 »
Bardzo dawno temu, w czasach średniowiecza,
erze wielkich wojów, łuku oraz miecza,
żył pewien król sławny, dobry i uczciwy,
nie był on zaborczy, nie był też leniwy,
żądził krajem pięknym, obfitym w surowce,
na rozległych polanach wypasano owce,
wszyscy żyli w szczęściu, aż do dnia pewnego,
czerwcowego wieczoru roku trzydziestego,
gdzie w odległym zakątku kraju wspomnianego,
pewien mag nieznany, czarną szatą kryty,
pod grobowiec przybył, stanął, stał jak wryty,
słowa wypowiadał, wcale się nie ruszał,
a odgłosy przyrody mroczny dźwięk zagłuszał.
Mijały minuty, mijały godziny,
nagle czerń okryła zielone równiny,
ziemia się zatrzęsła, a niebo czerwone,
ciskało pioruny, każdy w inną stronę.

Wtem z powietrza i z ziemi magią splugawionej,
do krainy dobroci strachem przepełnionej,
przechodzić zaczęły piekielne potwory,
szkielety, demony, różne groźne stwory,
armia niezliczona, już rozkazów czeka,
lecz nie władcy mroku, a maga, człowieka!
Tego co ich przyzwał, on jest winowajcą,
wysłannikiem ciemności i ludzkości zdrajcą.

Wyruszyły więc wściekłe hordy z piekła rodem,
za swojego nowego przywódcy przewodem,
celem maga były państwa okoliczne,
gdzie ukryte zostały pierścienie magicze,
bowiem wszystkie tutejsze legendy głosiły,
że kto złączy w jedność trzy pierścienie siły,
choćby wszystkie narody miał za swoich wrogów,
ten ich wszystkich obali, wsparty mocą bogów.

Król ludzi usłyszawszy o armiach ciemności,
rozpoczął szykowanie obrony swych włości,
siły zła bowiem były na terenach jego,
a jeden z pierścieni należał do niego.
Wiedząc, że w otwartej walce nie zwycięży,
w swej stolicy zebrał najdzielniejszych męży,
całą noc miast ludzikich mieszkańcy wytrwali,
stolicę w potężną twierdzę zamieniali.
Ledwo jednak mury wzmacniać ukończyli,
a już na plac boju wrogowie przybyli.

cdn.

5
Skrypty / Błąd w linii 0
« dnia: 2010-10-09, 11:53 »
Mam zrobionego moda. Włączam go przez gothic starter mod (jeszcze nie spakowany) i działa.
Ale jak chcę włączyć już spakowanego moda to wyskakuje że w linii 0 (nie wiadomo gdzie) mam jakiś błąd.
Po za tym nie chce mi się uruchomić spacer.

Z mojego doświadczenia wiem że jest to spowodowane niepotrzebną spacją w jakimś skrypcie. Tylko jak znaleźć ten skrypt skoro samych tylko nowych skryptów mam ponad 100?

6
Skrypty / Event po śmierci potwora
« dnia: 2010-06-21, 09:01 »
Czy mogę prosić o jakiś krótki tutorial (po polsku- wymyślony na bieżąco przez was, lub z jakiejś strony czy forum, -bez różnicy) jak zrobić by po śmierci danego potwora (przykładowo niech to będzie meatbug :D ) została wykonana jakaś czynność czyli np. jakiś NPC traci 5pkt HP, albo pojawia się jakiś potwór, lub odtwarza jakiś filmik.

Komendy na pojawianie się, odtwarzanie filmiku itp. znam.

Problemem jest jednak co z resztą? Gdzie ją umieścić? Co wpisać itp.?

A przy okazji jeszcze jak napisać funkcję żeby np. wilk stracił 5 pkt życia?


Bardzo proszę o odpowiedzi, rozwiązanie tego problemu jest mi naprawdę potrzebne.

7
Skrypty / NPC - bieganie i chodzenie, świat z g1 do g2
« dnia: 2010-04-20, 06:59 »
1.Co zrobić by po zmianie rutyny biegli do nowego waypointa zamiast iść?

2.I drugie pytanie, czy jest jakaś możliwość by dosyć bezproblemowo przenieść świat z G1 do G2 (tak żeby nie musieć przenosić setek vobów i tekstur)
Jakoś lubię klimat górniczej doliny ale chciałbym go wykorzystać w G2 jako że ma więcej możliwości

3.No i jeszcze trzecie pytanie, co zrobić by NPC1 po dialogu z NPC2 użył dźwigni?

4.Czy bez tworzenia nowych animacji da się zrobić strzelanie z kuszy w biegu?

5.Gdzie umieścić funkcję która wywoła określony events (czy tam sprawdzi warunek dla eventsa) po śmierci danego NPC?

8
Skrypty / Filmik w gothicu
« dnia: 2010-04-17, 17:46 »
Stworzyłem filmik z podkładem muzycznym (nie z gothica), przekonwerterowałem go do formatu bik i wrzuciłem do gothica, niestety odtwarza się ale bez ścieżki dźwiękowej.
I teraz jak zrobić by to działało? Wystarczy wrzucić ścieżkę dźwiękową do jakiegoś folderu w gothicu?
Proszę o pomoc.

9
Skrypty / Eventsy
« dnia: 2010-04-15, 21:33 »
A mianowicie, robię w katalogu events plik XXX.d
Tam wpisuję nazwę funkcji a potem warunek że jeżeli ktoś zginie to wyświetli mi filmik i pojawi się jakiś NPC.
Jednak kiedy włączam grę i zabije tego kogoś to nic się nie dzieje. Nie wiem czy trzeba dopisać odpowiednią zmienną albo coś gdzie indziej w skryptach?
Pomóżcie proszę, to dla mnie sprawa priorytetowa.

10
Pytania i problemy / Nowy potwór
« dnia: 2010-04-03, 12:23 »
Witam, chciałbym zacząć zgłębiać tajniki animacji i tworzenia nowych potworów.
Na początek chciałbym się nauczyć zrobienia np.  latającego kwadratu      ;]  

Takie coś żeby po prostu pokazało się w grze i wykonywało jakieś ruchy a ja miałbym radochę że takie coś wstawiłem. (przynajmniej na początku).

I w związku z tym czy moglibyście mi polecić jakieś programy? Tutoriale?

Model taki prosty to żaden problem, zrobiłbym w Wingsie, oteksturować można w spacku. Tylko jak wprawić to jakoś w ruch?  Na początek żeby tylko potrafiło się przemieszczać, bez żadnych ataków itp.

11
Oferty pracy i pomocy / Rekrutacja do teamu Immortals
« dnia: 2010-03-29, 19:46 »
Poszukujemy chętnych do teamu. Aktualnie trwają pracę nad modyfikacją World of War który zostanie także połączona z modyfikacjami Podbój i Dzień Sądu(więcej: http://themodders.org/index.php?showtopic=8693).
Obecnie poszukujemy:

-zaawansowanych skrypterów
-level designera
-filmowca
-concept artista
-kogoś kto zrobi nam ładną stronkę
-animatorów

I wielu innych którzy potrafią robić z gothicem przyzwoite rzeczy, nie brak im rozumu i nie są upierdliwi jak wrzód.   :lol2:

Chętni niech piszą jeden post w tym temacie w którym napiszą co potrafią w gothicu  zrobić (jeśli chodzi o sprawy wizualne to niech dadzą jakieś przykłady) i zaznaczą koloręm (albo jakoś inaczej) to co umieją robić najlepiej (czyli przykładowo ktoś jest skrypterem to co w tych skryptach mu najlepiej wychodzi, jeżeli ktoś ma kilka "talentów" np. skrypter i level designer to niech do każdej z tych dziedzin zaznaczy to co najbardziej lubi i najlepiej umie). Więcej na pw

Aktualny skład teamu:

-Sergio: scenarzysta, organizator, level designer(częściowo), skrypter, grafik 3d
-WonderiuS: organizator, level designer, grafik 2D, skrypter
-Tasilvar: biegły skrypter
-Dreamerion: utalentowany kompozytor, udostępnia nam swoje utwory muzyczne
-Pragasek: skrypter
-LordNerevar: grafik 3D i 2D
-fifka: animator
-Quentin: grafik 3D i 2D
-nouwak: filmowiec, pracuje z nami dorywczo
-biszkoptex : grafik 2D
-Atom : level designer, skrypter

12
Skrypty / gdzie są dialogi ze smokami?
« dnia: 2010-03-28, 09:55 »
???

13
Spacer / Nie chce skompilować mi nowego świata.
« dnia: 2010-03-27, 18:42 »
W czym tkwi problem? Otwieram taki świat w spacerze i jest dobrze ale kiedy robię nieważne jaką kompilację świata to spacer się zawiesza i muszę go wyłączać bo przez 20 minut potrafi nic nie zrobić.

14
Skrypty / Jak uruchomić trigger mover za pomocą eventsa?
« dnia: 2010-03-22, 16:16 »
np. żeby uruchamiał się po odbyciu jakiejś rozmowy, dodarciu w okolice jakiegoś waypointa czy tam po wzięciu jakiegoś przedmiotu.

15
Skrypty / Topór jednoręczny
« dnia: 2010-03-17, 06:45 »
Jak zrobić by bohater (lub jakiś NPC) trzymał topór dwuręczny jak broń jednoręczną i także nim walczył?
Skorzystam z tematu by zadać jeszcze jedno pytanie: Czy da się zrobić przejście do innego świata po konkretnym dialogu?  Jak nie to jak zrobić by tiggerchangelevel pokazał się dopiero po jakimś dialogu i jak zrobić by budynek tkwiący w ziemi po dialogu wysunął się do góry (to chyba coś na zasadzie bramy)?

16
Ukończone modyfikacje / [G1] Podbój
« dnia: 2010-03-16, 14:50 »
Podbój jest modyfikacją dla gothica jedynki. Wcielamy się tu w rolę dowódcy nowego obozu który mając do dyspozycji własną armię pragnie zapanować nad górniczą doliną. Nie będzie to łatwe ale "dla chcącego nic trudnego"    :P 

Oto plusy modyfikacji:
 +Nowy obóz
 +Własna armia
 +Możliwość wydawania wielu rozkazów
 +Nie liniowa fabuła w której robimy to co chcemy  (dla mnie to źle ale wiele osób lubi takie sprawy)
 +Parę nowych lokacji jak np. obóz wisielców czy posterunek na płaskowyżu

A teraz minusy:
 -brak filmiku początkowego i końcowego (zrobiłem ale nie udało mi się ich "aktywować")
 -nie zmieniony startscreen, loadscreen i obrazek do rozdziału pierwszego.
 -nie możność rozbudowy obozu
 -Nie liniowa fabuła (zawsze byłem zdania że liniowość fabuły poprawia klimat)

Zapraszam do gry i komentowania.

A teraz poprawiony link do moda (waży więcej ale wszystko w nim działa): https://mega.co.nz/#!MNhi2LJA!MuZARTmctFAEKS1J29ZMR2ebGEp-Dbtiti4ncDSD0qI

17
Pytania i problemy / wrzucanie filmiku do moda
« dnia: 2010-02-08, 18:43 »
Zrobiłem film bik, nazwałem go intro i zastąpiłem nim stare intro, niestety to intro nie pokazuje się w grze.
Pomóżcie proszę i napiszcie co robię nie tak.

18
Skrypty / Jak zignorować rutynę i zacząć następną?
« dnia: 2010-02-07, 06:13 »
Potrzebuję mi by grupa NPC w trakcie wykonywania rutyny (np. chodzenia za mną) na skutek odpowiedniego dialogu z jednym z tej drużyny przerwała tę rutynę i zaczęła wykonywanie następnej.
Czy jest na to jakaś funkcja?

Wszystko wygląda u mnie tak, takie coś po jednym z dialogów:

[codebox]    AI_StopProcessInfos   (self);

        Npc_ExchangeRoutine (NON_6057_WodzE, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6056_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6055_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6054_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6053_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6052_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6051_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6050_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6049_Attacker, "Start");
        B_ExchangeRoutine (NON_6048_Attacker, "Start");[/codebox]


A takie coś po drugim:

[codebox]    AI_StopProcessInfos   (self);

        Npc_ExchangeRoutine (NON_6057_WodzE, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6056_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6055_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6048_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6049_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6050_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6051_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6052_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6053_Attacker, "FOLLOW");
        B_ExchangeRoutine (NON_6054_Attacker, "FOLLOW");[/codebox]


W rzeczywistości wygląda to tak, że kiedy NPC za mną podążają a ja każe im wrócić do startu to powraca tylko jeden a mianowicie ten z którym akurat rozmawiam i którego zachowanie zmienia funkcja    
   
[codebox] Npc_ExchangeRoutine (NON_6057_WodzE, "FOLLOW");[/codebox]

Proszę o szybką pomoc.



Skorzystam jeszcze z tematu by zadać następne pytanie... mam film w formacie bik, jak wrzucić go do gothica żeby zastępował intro? Próbowałem z nadpisaniem nim oryginalnego intra ale to nic nie daje.

19
Skrypty / Co robić by ludzie atakowali orków?
« dnia: 2010-02-06, 12:24 »
Pytanie takie jak w tytule, naturalnie w gothicu NPC ignorują orków i walczą dopiero gdy oberwą od nich parę razy.
Próbowałem kombinować w attlitudes ale coś mi nie wychodzi. Proszę o szybką pomoc.

20
Skrypty / Jak szybko wykrywać błędy w skryptach.
« dnia: 2010-01-25, 09:16 »
Chodzi o to że mam w jednym skrypcie błąd który uniemożliwia funkcjonowanie spacerowi i mojemu modowi uruchamianemu przez gothic starter.
Niestety gothic nie wykazuje gdzie jest ten błąd dlatego potrzeba mi programu który przeszuka wszystkie skrypty i znajdzie jego przyczynę. Czy istnieje takowy program?

Strony: [1] 2 3 4
Do góry