Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Keretsel

Strony: [1]
1
Pytania i problemy / Problem z texturką na modelu zbroi
« dnia: 2008-11-16, 10:48 »
Otóż mam taki problem... Pewnego pięknego dnia coś robiłem- usunąłem hełm z lekkiej zbroi paladyna, nałożyłem na nią texturkę Armor_General.tga która znajdowała się w folderach gry i wyeksportowałem do gry z następującymi ustawieniami:

No i hepi, zrobiłem skrypt do zbroi. Włączam grę, wszystko ok, jest npc, ma zbroje ale nie miała ona na sobie texturki była cała biała, zrobiłem paczkę z modem, wysłałem reszcie teamu, jednak u nich wyglądało to jakby texturka przeszła przez mixer... : zaraz zrobię edit i dorzucę screena.
Jakieś sugestie jak to naprawić

2
Gry / Splinter cell
« dnia: 2008-10-08, 18:29 »
Dziwne że jeszcze nie było dyskusji na temat tej zajebistej gry :P
Naszym głównym celem jest skradanie się czasami udekorowane świetną strzelaniną, o ile w pierwszych dwóch częściach AI było średnie to w Chaos Theory ( trzecia część) pokonanie chociażby trzyosobowej grupy przeciwników (w otwartej strzelaninie) było cholernie trudne.
Fabuła tez przednia, mnóstwo zwrotów akcji, grafika! A także wyśmienity tryb multiplayer (CO-OP i rywalizacja) Co sądzicie o grze? Jeżeli ktoś nie grał to gorąco zachęcam ;p

PS. Zagrałby kto w CO-OPa w teorii chaosu? :P

3
MDS i animacje / [MDS] Rejestrowanie modelu zbroi
« dnia: 2008-08-31, 10:24 »
Często po zaimportowaniu zbroi z g2nk do g1 albo na odwrót, jakaś zbroja wyświetla się zamiast ciała wyświetla się dana zbroja. Jako przykład możemy podać G:WW gdzie zdarzało się iż NPC nosili kiecki :p . Nie ma prostszego sposobu niż rejestracja w MDSie nazwy zbroi. Jak? Nic prostszego. Otwieram plik humans.mds z folderu anims notatnikiem .
Na samym początku mamy
//++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
// Last Changes:
//++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


//++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Model ("HuS")
{

meshAndTree ("Hum_Body_Naked0.ASC" DONT_USE_MESH)

// Body Meshes
registerMesh ("Hum_Body_Naked0.ASC")
registerMesh ("Hum_Body_Babe0.ASC")

// Armor-Meshes
registerMesh ("Armor_Leather_L.ASC")
registerMesh ("Armor_Bdt_M.ASC")
registerMesh ("Armor_Bdt_H.ASC")
registerMesh ("Armor_Mil_L.ASC")
registerMesh ("Armor_Mil_M.ASC")

registerMesh ("Armor_Pal_H.ASC")
registerMesh ("Armor_Sld_L.ASC")
registerMesh ("Armor_Sld_M.ASC")
registerMesh ("Armor_Sld_H.ASC")
registerMesh ("Armor_CorAngar.ASC")
registerMesh ("Armor_Djg_L.ASC")
registerMesh ("Armor_Djg_M.ASC")
registerMesh ("Armor_Djg_H.ASC")
registerMesh ("Armor_Djg_Crawler.ASC")
registerMesh ("Armor_Djg_Babe.ASC")
registerMesh ("Armor_Governor.ASC")
registerMesh ("Armor_Judge.ASC")
registerMesh ("Armor_Vlk_L.ASC")
registerMesh ("Armor_VlkBabe_L.ASC")
registerMesh ("Armor_Smith.ASC")
registerMesh ("Armor_Bau_L.ASC")
registerMesh ("Armor_BauBabe_L.ASC")
registerMesh ("Armor_Nov_L.ASC")
registerMesh ("Armor_KdF_L.ASC")
registerMesh ("Armor_KdF_H.ASC")
registerMesh ("Armor_Xardas.ASC")
registerMesh ("Armor_Diego.ASC")
registerMesh ("Armor_Lester.ASC")
registerMesh ("Armor_Dementor.ASC")
registerMesh ("Armor_KdW_H.ASC")
registerMesh ("Armor_Prisoner.ASC")
registerMesh ("Armor_Pir_L_Addon.ASC")
registerMesh ("Armor_Pir_M_Addon.ASC")
registerMesh ("Armor_Pir_H_Addon.ASC")
registerMesh ("Armor_Raven_Addon.ASC")
registerMesh ("Armor_Pal_Skeleton.ASC")
Dodajemy taką linijkę   
registerMesh ("Nazwanaszegomodeluzbroi.ASC")
Modele zbroi w Gothicu są w formacie asc.
I to tyle do widzenia :p

4
Gothic 3 / Zmiana startscreena
« dnia: 2008-03-23, 10:37 »
Krok 1  : Pobierz G3Pak i plugin dds do Photoshopa (nie wiem czy istnieją do GIMPa a są potrzebne do otworzenia pliku z startscreenem). Bardzo możliwe że istnieje inny sposób modyfikacji startscreena poszukaj innych konwerterów albo pluginów.


Krok 2  : Uruchom program G3PAK i otwórz nim "file>open-GothicIII>Data>gui.pak


Krok 3  : Idź do icons>compiled i kliknij na *.dds nazwany "g3_hud_backgrounds_01"

Krok 4  : Wybierz extrack selected - wypakowujesz tylko jeden plik


Krok 5  : Do nowego folderu "gui" zostanie dołączony "icons" i "compiled" foldery i pliki *.dds zostały utworzone w lokalizacji z grą (czy gdziekolwiek :P  )


Krok 6  : Zainstaluj plug-in *.dds do photoshopa lub zamieszczony na końcu tutoriala konwerter

.
Krok 7  :Otwórz plik *.dds w photoshopie lub swoim konwerterem i go zmodyfikuj.

 
Krok 8  : Kiedy skończysz zapisz plik w formacie *.dds.


Krok 9  : Wszystko gotowe. Nadeszła chwila prawdy- uruchom grę.


Krok 10: Mam nadzieję, że działa jeżeli nie to sprawdź, czy:

1.Twój plik jest plikiem dds a nie plikiem psd
2. Czy na pewno nazywa się g3_hud_background_01 .dds a nie g3_hud_background_01_kopia .dds
3. Czy na pewno znajduje się w GothicIII>Data>gui>icons>compiled>


GŁÓWNE MENU PRZED:
http://www.geocities.com/vagospap/MainMenubefore.JPG
GŁÓWNE MENU PO:
http://www.geocities.com/vagospap/MainMenuAfter.JPG



Znaleziony  przeze mnie konwerter dds http://www.dsabstraction.com/ddsconverter.rar


Tutorial pochodzi ze strony http://www.g3-modding.tk/
Tłumaczenie: Lesterek

Komentować należy tu: http://themodders.org/index.php?showtopic=55

5
Gothic 3 / Modyfikowanie tekstur pancerzy
« dnia: 2008-02-20, 15:28 »
W tym tutorialu napiszę (a właściwie przetłumaczę z angielskiego) jak zmodyfikować tekstury pancerzy, skrót itd. w Gothic 3. Całość pochodzi ze strony http://www.g3-modding.tk/ .
Krok 1: Pobieramy G3Pak i XIMG Converter
Krok 2: Uruchamiamy program G3Pak i otwieramy nim plik _compiledImage.pak który znajduje się w (...)GothicIII\Data\ .
Krok 3: Klikam "extract dir"

http://www.geocities.com/vagospap/1.jpg

Krok 4: Nowy folder "_compiledImage" został utworzony. Są tam teksturki które chcemy zmodyfikować
Krok 5  : Utwórz nowy folder w _compiledImage i nazwij go "Ximg Converter" , wklej dwa pliki Ximg convertera

http://www.geocities.com/vagospap/2.jpg

Krok 6  : W tym tutorialu zmodyfikujemy teksturę pancerza paladyna, a więc szukamy pliku  "G3_Human_Paladin_Body_Diffuse_S1.ximg"
Krok 7: Kopiujemy ten plik do folderu gdzie mamy ten Ximg converter. Uruchamiamy Ximg convertera
Krok 8: Teraz mamy teksturkę w formacie TGA! Modyfikujemy ją

http://www.geocities.com/vagospap/4.jpg

Krok 9: Tutaj mamy supermena ;p
Krok 10: Zapisujemy plik w .TGA i kopiujemy go
Krok 11: Wklejamy plik tam skąd go wzięliśmy w formacie Ximg (możliwe że należy usunąć ten w XIMG ale nie jestem pewien)
Krok 12: Uruchamiamy grę i oglądamy naszą pracę :D
przykład:
http://www.geocities.com/vagospap/2007_0036.JPG


JESZCZE RAZ ZAZNACZAM ŻE TUTORIAL POCHODZI ZE STRONY http://www.g3-modding.tk/

6
C, C++ / Pytanie
« dnia: 2008-01-30, 19:52 »
Rozpocząłem pisanie swojej pierwszej gry (tak dla treningu) i będzie to gra w kości (aplikacja w konsoli)


int random1(int nMin, int nMax) { return rand() % nMax + nMin; }
int random2(int nMin, int nMax) { return rand() % nMax + nMin; }

int main(int argc, char *argv[])

{

   srand (static_cast<unsigned int>(time(NULL)));
     int razemoczka = random1 + random2;// no i tu mam problem :P  chciałem aby dodało mi te dwie wylosowane liczby, jednak wywala eror i wydaje mi się że chodzi tu o to że nie wykrywa zmiennej random1 i random2

Jak rozwiązać ten problem

Strony: [1]
Do góry