Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Neck

Strony: [1]
1
Skrypty / Przywrócenie efektu czarów z czystego G2
« dnia: 2024-01-27, 14:57 »
Cześć, zacznę od początku, chciałem sobie przenieść efekty czarów z Gothica 2 (łączenia 2 słupów przy castowaniu fali śmierci, słup ognia przy castowaniu deszczu ognia oraz efekt przyzywania armii ciemności) rozpakowałem więc particlefx oraz visualfx w z klasycznego Gothica 2 ale z tego co widzę to wszystkie spellfx są tam takie same oraz tak samo nazwane jak w Nocy Kruka a mimo to nie działa, grzebałem też trochę w plikach czarów szukając co może być powodem że w Nocy Kruka te efekty (konkretnie Invest np. SPELLFX_MASSDEATH_KEY_INVEST_1) nie działają lecz niestety nie udało mi się nic wykombinować ani znaleźć. Zwracam się więc z prośbą, może ktoś wie w jaki sposób mogę przywrócić te efekty?

2
Skrypty / Zmiana pancerza zależnie od roździału
« dnia: 2022-09-04, 00:40 »
Szukałem podobnego tematu na forum lecz niestety nic nie znalazłem, tak jak w temacie chciałbym zrobić aby z roździałem kilku NPC'om się zmieniał pancerz, próbowałem to zrobić poprzez  rutynę która zmienia się w danym roździale dodając do niej:    CreateInvItems(self,ITAR_SLD_L,1);
AI_EquipArmor(self,ITAR_SLD_L);

Lecz tym sposobem pancerz npctowi zmienia się tylko wtedy gdy zmienimy roździał stojąc obok niego, gdy jesteśmy daleko to pancerz mu się nie zmienia a jedynie dodaje do ekwipunku. Moglibyście może podpowiedzieć w jaki sposób mogę to zrobić aby zadziałało poprawnie?

3
Skrypty / Zablokowanie kobiecych pancerzy
« dnia: 2021-11-23, 19:06 »
Witajcie, potrzebuję zablokować możliwość ubierania kobiecych pancerzy jeśli gra się mężczyzną czyli np aby przy próbie ubrania kobiecego pancerza wyskakiwał komunikat "Ten pancerz jest przeznaczony dla kobiety" i pancerz się zdejmował ale nie wiem do końca jak to osiągnąć, podejrzewam że musiałbym wykorzystać tutaj funkcje "on_equip" oraz "on_unequip" tylko nie wiem jak to zrobić żeby był brany model ciała pod uwagę przy ubieraniu pancerza, mógłby ktoś mi ktoś z tym pomóc i objaśnić?

4
MDS i animacje / Problem z kowadłem itd.
« dnia: 2021-08-16, 14:03 »
Mój problem polega na tym:
Przeniosłem sobie wszystkie potworki i nowych NPC z L'hivera na skrypty z czystego Gothica, wszystko działa git prócz takich rzeczy jak np. kowadło czy wiadro z wodą, nie da się ich użyć, NPC po prostu przy nich stoją. Z czym to może być związane, co muszę zrobić żeby normalnie dało się używać tego typu rzeczy? Wszystkie animacje itd. są przeniesione z najnowszej wersji L'hivera 1.2f.

5
Spacer / "Odmrożenie" wody po edycji 3ds
« dnia: 2021-03-07, 18:29 »
Mój problem polega na tym że edytowałem sobie fragment mapy 3ds w blenderze i teraz po złączeniu mapy i przywróceniu vobów w spacerze jeziora w grze są że tak powiem zamarznięte, można po nich normalnie chodzić, znalazłem tutaj na forum jakiś starszy poradnik lecz screeny już dawno wygasły i nie mam pojęcia jak mógłbym przywrócić te jeziora i rzeki do normalnego stanu aby można było w nich pływać i woda nie stała w miejscu

6
Skrypty / Czary gildii magów wody
« dnia: 2020-07-17, 21:57 »
Witam, dziś dodałem do istniejącej już w grze gidlii Magów Wody w pliku B_SellectSpell odnośnik do tej gildii z czarami których mają używać i gdy przyzwę w grze jakiegoś npc np. Pyrokara i dam mu gildię maga wody to podczas ataku używa czarów wpisanych w skrypt jednak magowie wody (Saturas, Myxril itd.) mimo gildii Mag Wody nie używają tych czarów tylko dalej nawalają kulami ognia, w czym tutaj może tkwić problem?

Post połączony: 2020-07-18, 20:04
Problem już rozwiązany zapomniałem o jednej kluczowej rzeczy - usunięciu    "aivar[AIV_MAGICUSER] = MAGIC_ALWAYS;" z skryptów postaci.

7
Witajcie, zaczynając od początku: mam mapę kolonii z Gothic I przeniesioną na g2, postanowiłem ją trochę edytować i później w spacerze użyłem world compiled i skompilowałem 3ds na zen i tu zaczyna się pod górkę ponieważ wszystkie voby mi znikły i nie potrafię ich przywrócić, nie ma jakiegoś sposobu typu zapisanie listy vobów ze starej wersji mapy i potem załadowanie jej na tym już zmienionym zenie? Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.


Post połączony: 2020-04-14, 14:13
Udało mi się to zrobić z pomocą @|-Medarion-| który napisał mi po kolei co i jak, gdyby ktoś miał ten sam problem trzeba to zrobić w ten sposób:
1. Otworzyłem starą nieprzerobioną wersję mapy z vobami
2. Użyłem na tej mapie Compile World z opcjami Outdoor, detect leaks, polycheck
3. Po tej akcji teren świata zniknął i zostały same voby, zapisałem wtedy świat jako Uncompiled Zen (ascii) pod nazwą VOBYMAPA.ZEN w głownym folderze WORLDS
4. Zresetowałem spacera i wziąłem opcję Open Zen wczytując przerobioną mapę bez vobów
5. Użyłem opcji Macros w zakładce Tools, kliknąłem new, wpisałem nazwę Kolonia a w dolnym okienku: Load world VOBYMAPA.ZEN 
6. Kliknąłem na nazwę Kolonia 2 razy po czym spacer załadował voby z pliku VOBYMAPA.ZEN do edytowanego świata.

8
Skrypty / Problem z dodaniem nauki mikstury
« dnia: 2020-03-27, 17:11 »
Witajcie, przejdę od razu do sedna więc próbuję dodać Saggicie naukę mikstury siły, jednak po przyniesieniu jej aloesu i zagadaniem czego może mnie nauczyć odpowiada "Wiesz już wszystko czego mogę cię nauczyć". Dziwne to wszystko dlatego że za pierwszym razem jak do niej polazłem to przetestować to włączył się normalnie dialog z nauczaniem, ale po nauczeniu się mikstur HP + mikstury perm HP to umiałem tworzyć dosłownie wszystkie pernamentne miksutry jakie tylko są. Ewidentnie coś źle zrobiłem ale nie mogę dojść ładu co. Skrypt wygląda tak: https://pastebin.com/zXpPVjHN

9
Skrypty / Polskie skypty g2nk
« dnia: 2019-10-05, 14:19 »
Witam, ma ktoś może działające skrypty z oryginalnego polskiego Gothic.dat? Mam z tym trochę problem bo gdy wypakowuje je sourcerem to później nie można ich normalnie skompilować tylko wywala od cholery błędów, jeden poprawie to pojawia się inny. Pobrałem też spolszczone skrypty ale z tego co widzę to one są przerobione pod notatnik, między linijkami są spacje i te wstawki // i ** co mnie strasznie drażni dlatego wolałbym oryginalne skrypty. Z góry dziekuję.

10
Pytania i problemy / Problem z kamerą [DX11]
« dnia: 2019-09-15, 12:46 »
Witajcie, ostatnio postanowiłem przeinstalować gothica i po wgraniu DX11 pojawił się pewien problem, mianowicie kamera jest źle ustawiona [jak na załączniku] postać ma ucięte nogi, dopiero po kliknięciu na jakąś postać aby włączyc opcje dialogowe kamera wraca do normy. Próbowałem już kilkukrotnie przeinstalowywać gothica, patche itd lecz ciągle ten sam problem.

https://imgur.com/a/ofkISMU

11
Witajcie, mam do was pytanie dotyczące pancerzy z G2NK które posiadają hełmy. Mianowicie planuję dodać opcje aby dało się je zdjąć/założyć/zamknąć, na początku planowałem dodać hełmy jako osobne itemy, czyli np. Hagen daje nam pancerz rycerza, i do tego hełm jako osobny item, ale jako osobny item hełm nie zmienia swoich rozmiarów zależnie od grubości postaci, i w przypadku hełmu paladyna Bezimiennemu wystaje kucyk. Myślałem też nad dodaniem jakiejś opcji skryptowej oraz kilka modeli pancerzy 1. Oryginalny 2. Zamknięty hełm 3. Bez hełmu tak dla przykładu, jednak nie mam pomysłu jak można bo to zrobić, nwm może jakiś item który odpala opcję dialogową i tam Zdejmij/załóż hełm, macie jakieś pomysły? I ogólnie co sądzicie o takiej opcji?

12
Skrypty / Problem ze śniącym
« dnia: 2018-08-03, 14:43 »
Witajcie, mam taki problem otóż dodałem sobie model śniącego wyciągnięty z returninga 2.0 do gothica, jednakże nie chce on atakować, gdy się w niego zmienię  za pomocą "o" po za atakiem wszystkie inne animacje działają jak najbardziej prawidłowo. Bawiłem się tym sporo czasu jednak nic nie wskórałem, jeśli chodzi o tematy nowych mobów to ja ich nie ogarniam.. Nie mam pojęcia czy to wina animacji, czy po prostu nie dodałem czegoś odpowiadającego za atak gdzieś do skryptu

Tak wygląda MST śniącego:


Spoiler
prototype MST_DEFAULT_SLEEPER(C_Npc)
{
   name[0] = "Śniący";
   guild = GIL_DEMON;
   aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_DEMON;
   level = 500;
   bodyStateInterruptableOverride = TRUE;
   attribute[ATR_STRENGTH] = 600;
   attribute[ATR_DEXTERITY] = 600;
   attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 25000;
   attribute[ATR_HITPOINTS] = 25000;
   attribute[ATR_MANA_MAX] = 1000;
   attribute[ATR_MANA] = 1000;
   protection[PROT_BLUNT] = 400;
   protection[PROT_EDGE] = 400;
   protection[PROT_POINT] = 1000;
   protection[PROT_FIRE] = IMMUNE;
   protection[PROT_FLY] = 450;
   protection[PROT_MAGIC] = 450;
   damagetype = DAM_MAGIC;
   damage[DAM_INDEX_MAGIC] = 600;
   effect = "SPELLFX_FIREARROW";
   fight_tactic = FAI_ORC;
   senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
   senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX;
   aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE;
   aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_MEDIUM;
   aivar[AIV_MM_FollowInWater] = FALSE;
   start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;
   aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine;
   Npc_SetTalentSkill(self,NPC_TALENT_MAGE,6);
};

func void b_setvisuals_sleeper()
{
   Mdl_SetVisual(self,"sleepkeeper.mds");
   Mdl_SetVisualBody(self,"sleeper_old_Body",DEFAULT,DEFAULT,"",DEFAULT,DEFAULT,-1);
};

instance SLEEPER(MST_DEFAULT_SLEEPER)
{
   aivar[90] = TRUE;
   b_setvisuals_sleeper();
};

Macie jakieś pomysły co muszę zrobić aby potrafił on normalnie atakować?

Strony: [1]
Do góry