Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - _Karol_

Strony: [1]
1
C, C++ / Podstawy C++. Co teraz?
« dnia: 2016-10-21, 19:42 »
Z kursów nauczyłem się programować w C++  :).
Zrozumiałem obiektowość - to głównie dzięki skryptom Gothica <3.
Ale moje umiejętności nie wykraczają poza aplikacje dla CMD  :ohmy:.
Co dalej? Jak zagłębić się w świat programowania?

Mam kilka pytań:
1. Czego się teraz uczyć?
2. Jak pisać aplikacje okienkowe?
3. Jak zabrać się do pisania gry?
4. Używam Code::Blocks i jak zrobić by polskie znaki były normalnie wyświetlane.


2
Skrypty / Parser nie wykrywa pliku.
« dnia: 2016-08-17, 20:23 »
Stworzyłem nowy folder w którym trzymam skrypty. Ale żeby nie otwierać cały czas pliku Gothic.src to stworzyłem własny i dodałem go do Gothic.src.

Później odpaliłem Gothica i krzyczy że nie odnaleziono funkcji która jest w pliku zzz.d

Tak to wygląda:

Content
     Header.src
     Easy
          Files.src
          abc.d
          qwe.d
          zzz.d
     ...
...

Plik Files.src
abc.d
qwe.d
zzz.d

Z początku myślałem że zrobiłem błąd w nazwie funkcji ale gdy zobaczyłem log zSPY to problem leży przed tym.

Log zSPY
[i] 00:06 Info:  4 N:     GAME: Loading file Content\Gothic.src or .dat .... <oGame.cpp,#739>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\CONSTANTS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\CLASSES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\AI\AI_INTERN\AI_CONSTANTS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\IKARUS_CONST_G2.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\MISC.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCAIHUMAN.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCGAME.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCINFOMANAGER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCITEM.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCMOB.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCNPC.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\OCZONEMUSIC.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCCAMERA.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCCONSOLE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCMENU.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCMESH.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCOPTION.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCPARSER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCSKYCONTROLLER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCTEXTURE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCTRIGGER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCWAYNET.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCWORLD.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\ENGINECLASSES_G2\ZCZONEZFOG.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\IKARUS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\_INTERN\FLOAT.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\ENGINEADR.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\TIMER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\USERCONST.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\ITEMHELPER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\STRINGBUILDER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\LOCALS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\BINARYMACHINES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\HOOKENGINE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\_HASHTABLE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\PERMMEM.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\PERMMEM_STRUCTS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\EVENTHANDLER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\LIST.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\ANIM8.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\FRAMEFUNCTIONS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\TALENTS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\RANDOM.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\AI_FUNCTION.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\INTERFACE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\VIEW.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\CURSOR.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\BLOODSPLATS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\BUFFS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\TRIALOGE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\NAMES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\BARS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\BUTTONS.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\DIALOGGESTURES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\FOCUSNAMES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\GAMESTATE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\RENDER.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\SAVES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\INT64.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\SPRITE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\HASHTABLE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\LEGO\LEGO.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\EASY\ABC.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\EASY\QWE.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>
[i] 00:06 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\AI\AI_INTERN\BODYSTATES.D : Parse... .... <zError.cpp,#465>

Z tego do widać Gothic wczytuje pliki Ikarusa, Lego a gdy dojdzie do moich to wczytuje 2 a trzeciego nie chce mimo tego że jest on dodany do src.


Gdzie popełniłem błąd?

3
Projekty zawieszone i porzucone / [G2]Basic Extended
« dnia: 2016-08-15, 16:48 »
STARY POST
Celem modyfikacji jest rozszerzenie gry Gothic 2(bez Nocy Kruka). Losy dawnych postaci potoczą się inaczej niż w dodatku Noc Kruka. W modyfikacji będą poziomy trudności więc każdy będzie zadowolony.Dodatkowo Bezimienny będzie mógł zostać Nowicjuszem Wody by później awansować na Maga Wody, a dal najbardziej wytrwałych jest możliwość zostania Arcymagiem Wody. Tak samo z magią ciemności.

Co już zrobiłem:
- Zintegrowana modyfikacja Carnage Graphic Patch.
- Zintegrowana modyfikacja Wasteland 2.
- Zintegrowana modyfikacja Creativitys Graphics Patch.
- Zintegrowana modyfikacja Modern Menu.
- Kolorowe nazwy postaci w zależności od nastawienia.
- Paski kinowe.
- Przy dodawaniu wpisu w dzienniku pokazuje się nazwa zadania.
- Ostrzenie broni.
- Pasek doświadczenia(można wyłączyć).
- Wytrzymałość.
- Nowy system oświetlenia.
- Nowy system doświadczenia.

SCREENY
15.08.2016














Proszę usunąć temat lub przenieść do Archiwum.

4
Poświęciłem trochę czasu żeby to osiągnąć. Ale już jest zrobione i oddaję to wam do wykorzystania.
Wszystko robiłem metodą prób i błędów.

Wszystko jest przeliczone na bity.

Rozmiar typów zmiennych:
int = 4
func = 4
float = 4
string = 20

Rozmiar klas:
C_NPC = 800
C_MISSION =
C_ITEM = 524
C_FOCUS =
C_INFO = 48
C_ITEMREACT
C_SPELL =

Nieużywane zmienne w klasach:
C_NPC - Rozmiar nieużywanychzmiennych = 156
{
·   var string name[1];
·   var string name[2];
·   var string name[3];
·   var string name[4];
·   var string slot;
·   var func mission[0];
·   var func mission[1];
·   var func mission[2];
·   var func mission[3];
·   var func mission[4];
·   var int weapon;
·   var int voicePitch;
·   var int bodymass;
·   var string spawnPoint;
·   var int spawnDelay;
};

C_ITEM - Rozmiar nieużywanych zmiennych = 68
{
·   var int id;
·   var string nameID;
·   var int nutrition;
·   var int change_atr[0];
·   var int change_atr[1];
·   var int change_atr[2];
·   var int change_value[0];
·   var int change_value[1];
·   var int change_value[2];
·   var func magic;
·   var int ownerGuild;
·   var int disguiseGuild;
·   var int inv_animate;
};
C_INFO - Rozmiar nieużywanych zmiennych = 0
{
};

5
Skrypty / Dziwne zachowanie orka.
« dnia: 2016-07-08, 00:01 »
Dodałem orka do Gothica 2 wraz z dialogiem.
Ale gdy włączę grę to on co 0,5s tak się trzęsie :D.
Dialog działa itp. Ale gdy nie mamy Ulu-Mulu ork nas nie atakuje tylko dalej się trzęsie :D

Skrypt orka:
instance ORC_5000_VarKhesh (Mst_Default_OrcElite)
{
name[0] = "Var-Khesh";
guild = GIL_ORC;
id = 5000;
voice = 999;
flags = 0;
npcType = npctype_main;
attribute[ATR_STRENGTH] = 300;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 300;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 1500;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 1500;
b_setvisuals_orcelite_red();
EquipItem(self,ItMw_2H_OrcSword_02);
fight_tactic = FAI_ORC;
daily_routine = RTN_OBOZORKOW_HERSZT;
};
Rutyna:
func void RTN_OBOZORKOW_HERSZT()
{
TA_Stand_WP(6,0,20,0,"ORKOWIE_HERSZT");
TA_Stand_WP(20,0,6,0,"ORKOWIE_HERSZT");
};
Funkcja b_setvisuals_orcelite_red()
func void b_setvisuals_orcelite_red()
{
Mdl_SetVisual(self,"Orc.mds");
Mdl_SetVisualBody(self,"Orc_BodyElit4",DEFAULT,DEFAULT,"Orc_HeadWarrior",DEFAULT,DEFAULT,-1);
};


Wie ktoś jak to naprawić?

6
Materiały / Skrypty z Returninga 2.0
« dnia: 2016-07-06, 20:02 »
Skrypty z Returninga 2.0

Przedstawiam wam skrypty z Returninga 2.0 wersji (0050).

Download: http://worldofplayers.ru/attachments/42937/
Źródło: http://worldofplayers.ru/threads/38880/

7
Skrypty / Pasek LeGo nie ukrywa się.
« dnia: 2016-06-23, 13:48 »
Witam.
Mam problem ponieważ stworzyłem pasek doświadczenia za pomocą LeGo.
W funkcji ZS_Talk dodałem
Bar_Hide(PasekDoswiadczenia);Ale podczas dialogu pasek nie znika :/

Skrypt paska:
Spoiler
instance PasekDoswiadczenia(GothicBar) {
    x = Print_Screen[PS_X] / 12;
    y = Print_Screen[PS_Y] - 95;
    barTex = "BAR_EXP.TGA";
};

func void PasekDoswiadczeniaFunkcja()
{
    var int PasekDoswiadczeniaX;
    if(!Hlp_IsValidHandle(PasekDoswiadczeniaX)) {
        PasekDoswiadczeniaX = Bar_Create(PasekDoswiadczenia);
    };

    Bar_SetMax(PasekDoswiadczeniaX, hero.exp_next);
    Bar_SetValue(PasekDoswiadczeniaX, hero.exp);
};

Gdzie zrobiłem błąd i jak go naprawić ?

8
Oferty pracy i pomocy / Szukam ludzi do teamu.
« dnia: 2016-04-30, 13:01 »
Potrzebni są ludzie do teamu. Będzie nowa wersja Remake Moda. Link do starej wersji
Potrzebuję ludzi z każdej dziedziny moddingu Gothica.

Wymagania:
- Facebook
- Czas
- Chęci

Pisać na PW

9
Pytania i problemy / Gothic na padzie
« dnia: 2016-03-20, 21:09 »
Gothica ukończyłem kilkanaście razy, i chcę sobie urozmaicić rozgrywkę.
Zamówiłem sobie pada, i mam pytanie czy w Gothica można grać na padzie czy trzeba coś ściągać by działało.
I na czym wam się wygodniej grało: Pad czy Klawiatura ?

PS:Pada jeszcze nie mam, więc nie mam jak sprawdzić.

10
Spacer / Wygląd obiektu znika
« dnia: 2016-03-19, 16:51 »
Witam.
Mam problem, gdy dodaję voba i jego wygląd wszystko jest dobrze a gdy zapiszę ZEN to wygląd znika.
Próbowałem na oryginalnym Spacerze i na 2.6.1 PL

11
Skrypty / Regeneracja Many
« dnia: 2016-03-12, 21:18 »
Witam.
Mam problem z regeneracją many.
Gdy dodam w pliku PC_Hero.d
attribute[ATR_REGENERATEMANA] = 1;to regeneracja działa poprawnie, a gdy stworzę skrypt mikstury która dodaję tą umiejętność to nie dziala.

Skrypt Mikstury:
instance ItPo_Perm_REG(C_Item)
{
name = NAME_Trank;
mainflag = ITEM_KAT_POTIONS;
flags = ITEM_MULTI;
value = 5000;
visual = "ItPo_Perm_STR.3ds";
material = MAT_GLAS;
on_state[0] = UseItPo_Perm_REG;
scemeName = "POTIONFAST";
wear = WEAR_EFFECT;
effect = "SPELLFX_MAGICBOW";
description = "Magiczna Mikstura";
text[1] = "Ta mikstura pozwoli mi regenerować manę.";
text[5] = NAME_Value;
count[5] = 5000;
};


func void UseItPo_Perm_REG()
{
hero.attribute[ATR_REGENERATEMANA] = 1;
Snd_Play("DEM_Warn");
};

12
Archiwum / [G2NK]Remake Mod
« dnia: 2016-03-12, 12:29 »
Projekt porzucony :(

13
Skrypty / Pasek doświadczenia.
« dnia: 2016-02-26, 15:12 »
Witajcie.
Chciałbym dodać do gry pasek doświadczenia który znajdowałby się między życiem a maną. Tylko nie wiem jak to zrobić. Mam Ikarusa i LEGO. Może ktoś powiedzieć jak to zrobic?

14
Pytania i problemy / Pancerze z G1
« dnia: 2016-01-02, 13:15 »
Możecie wysłać link do pancerzy z G1, chodzi mi o pliki .asc i .3ds?

15
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Remake Mod
« dnia: 2015-07-15, 14:50 »
Remake Mod
Aktualna wersja: 0.9.3 V3
Autor: Gothiceł


Co dodaje mod:
- W modzie jest zintegrowany mod L'Hiver 0.9.3 PL (Link RU)(Link PL).
- Można zamknąć hełm w zbroi paladyna (na warsztacie kowalskim).
- Podczas dialogu z Cavalornem o lepszym wyposażeniu daje nam Nóż na wilki, 2 mikstury i swój stary Pancerz Cienia.
- Mikstury Siły i Zręczności dodaja po 5pkt do statystyk.
- Gdy Hagen wysyła nas do GD to daje nam Pierścień Szybkości.
- Pancerze maja więcej obrony(podobne do G2NK).
- Po zostaniu czeladnikiem dostajemy bonusy od naszego mistrza(+5 do Many, Zręczności lub Siły).
- Ważni paladyni już nie noszą mieczy zadających 80obr.
- Brak limitu załogi na statku.
- Dodano Ikarusa i Lego (te pakiety dodaja kolorowe nazwy NPC w zależności od tego czy nas lubią lub plamy krwi na ekranie).
- Dodany Modern Mod (Link PL).
- 10hp za poziom.
- Regeneracja życia.
- Regeneracja many.
- Runy teleportacji na farmę Onara i przełęcz GD.
- Po zdobyciu expa pojawia się napis "Doświadczenie do następnego poziomu.

Wymagany: PlayerKit i SystemPack


SCREENY:
Spoiler















DOWNLOAD:
Instalator będzie wyglądał tak jakby się zawiesił ale tak nie bedzie, wystarczy poczekać.

16
Skrypty / Dialog się nie wyświetla.
« dnia: 2015-07-13, 21:01 »
Witam.
Dodałem nowy dialog u Xardasa
Spoiler
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   Uriziel
///////////////////////////////////////////////////////////////////////

instance DIA_Xardas_Uriziel (C_INFO)      //E1
{
   npc          =    NONE_100_Xardas;
   nr          =    550;
   condition    =    DIA_Xardas_Uriziel_Condition;
   information    =    DIA_Xardas_Uriziel_Info;
   Permanent     =  FALSE;
   description    =    "A co z Urizielem?";
};

func int DIA_Xardas_Uriziel_Condition ()
{   
   if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Xardas_WEAPON))   
   {
      return TRUE;
   };
};

func void DIA_Xardas_Uriziel_Info ()
{
   AI_Output (other, self, "DIA_Xardas_Uriziel_15_00"); //A co z Urizielem.
   AI_Output (self, other, "DIA_Xardas_Uriziel_14_01"); //Przeteleportowałem go ze świątyni ale jest problem.
   AI_Output (other, self, "DIA_Xardas_Uriziel_14_02"); //Jaki?
   AI_Output (self, other, "DIA_Xardas_Uriziel_14_03"); //Jest zniszczony i kryształ stracił swoją dawną moc.
   AI_Output (other, self, "DIA_Xardas_Uriziel_14_04"); //Na początek mi wystarczy.
   
   CreateInvItems (self, ItMw_2H_Uriziel, 1);
   B_GiveInvItems (self, other, ItMw_2H_Uriziel, 1);
};
Ale jak włączę grę i spytam Xardasa "A co z Urizielem." to dialog się nie pojawia tylko dostaję Uriziel.

PS:  ItMw_2H_Uriziel , dodałem ten item do IT_Addon_Weapons.d i on działa, tylko problem z dialogiem.

17
Dyskusje / Czarne paski kinowe
« dnia: 2015-07-02, 12:29 »
Ma ktoś takiego moda do G2, że podczas dialogu pojawiają się takie paski kinowe jak w Czas Zapłaty do G1?

Strony: [1]
Do góry