Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Leinnan

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Twórczość / Slavic castles- Gra karciana
« dnia: 2019-11-19, 00:39 »

Od paru tygodni pracuję nad grą inspirowaną mocno Arcomage: https://www.youtube.com/watch?v=tl146pfgl5Y
Na ten moment mam ogarniętą bazową rozgrywkę, wyświetlanie aktualnego informacji o graczach z bazowym feedbackiem o efektach kart, mocno losowe AI, karty z wieloma efektami i parę innych rzeczy wkoło tego. Projekt powstaje w języku Rust, z wykorzystaniem odpowiednich bibliotek pozwala mi to na łatwe wypuszczanie tej samej apki bez żadnych zmian i na desktopy i na web(WASM) co jest dla mnie dużym plusem, przy okazji też poznawanie języka mającego potencjał wygryźć C i C++ w pewnym stopniu też jest czymś co zachęca do dalszej pracy nad projektem i nauki.

Gra online: http://leinnan.ayz.pl/ukw/slavic_castles/index.html
Itch.io: https://leinnan.itch.io/slavic-castles
Repo: https://github.com/Leinnan/slavic_castles
Screen:

2
Twórczość / Unnamed project
« dnia: 2019-04-06, 23:32 »
Od jakiegoś czasu w wolnym czasie dłubię sobie grę. Z racji, że codziennie w Unity siedzę to aby mi mózg się całkiem nie zlasował piszę ją od zera bez żadnego silnika, w C++, jedynie z paroma bazowymi bibliotekami. W co się rozwinie? Jakbym wiedział to bym się pochwalił, ale nie wiem. Na razie stworzyłem zestaw bazowych elementów, wykrywanie kolizji, pociski i obiekty poruszające się po wyznaczonej ścieżce, serializację komponentów. W najbliższym czasie będę ogarniał animacje(IQM, albo już gltf), podstawowy edytor ingame(nie chce mi się zawsze ręćznie edytować JSONa) i jakiś bazowy zestaw eventów aby można było np. ukończyć level, zniszczyć przeszkody, etc.

Mile widziane uwagi zwłaszcza odnośnie kodu, grafika kompletnie testowa, raczej będę szedł w stylistykę low poly.

Wykorzystywane biblioteki:
- obsługa okna, grafika: Raylib
- system ECS: EnTT
- parsowanie JSONa: JSON for Modern C++
- logi: spdlog

Link do repo: link
Video: link
Screen ingame:
Spoiler

3
Twórczość / Saper[libgdx][java]
« dnia: 2017-06-07, 18:41 »


Wideo: https://vid.me/Szgi

Z racji, że projekt na studia musiałem zrobić w Javie to w końcu przysiadłem do tego języka. Pomijając obecność na dwóch(sic!) zajęciach nie miałem specjalnej styczności z tym językiem. Dodatkowo postanowiłem, że ma być to aplikacja graficzna. W dużym skrócie w poniedziałek po południu w Subway'u wpadłem na to żeby zrobić sapera, opracowałem mniej więcej co taki projekt powinien zawierać, nawet jakiś baaardzo wstępny kod napisałem, a dzisiaj od 17 do 3:30 napierdalałem kod. Biorąc pod uwagę fakt, że jednocześnie w ten sposób poznawałem język i bibliotekę(libgdx) to nie jest to chyba zły wynik? :D

Opisu nie ma, wolałem dzisiaj skupić się na kodzie, swoją drogą niektórzy mogą uznać, że aż trochę za bardzo się na nim skupiłem bo nie poświęciłem nawet chwili aby skonfigurować git-lfs żeby się nie odciągać od kodu. Znalazłem jednak chwilę żeby poprawić grafikę. Tu widać jak to wyglądało jeszcze o wpół do pierwszej: https://vid.me/oQ0G

Jestem z siebie umiarkowanie zadowolony ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mogę iść spać

Zobacz online: http://leinnan.ayz.pl/ukw/saper/
Standardowo link do repo: https://github.com/Leinnan/libgdx-saper/

Do zrobienia:
- inny sposób oznaczania bomb z myślą o wersji webowej i może androidzie
- generowanie bomb dopiero po kliknięciu pierwszego pola.

4
Twórczość / MyBelka
« dnia: 2017-05-05, 12:26 »
Moja próba zastąpienia ledgera własnym programem. Na początek robię wersję konsolową, jednak z czasem ma dojść GUI w QT najpierw na Windows/Linux/Mac, a później także Android. Gdy to już się uda będę starał się ogarnąć synchronizację.

Na ten moment robi najbardziej podstawową rzecz: mogę dodawać przychody i wydatki, wyświetlać je, sortować od razu po dacie i obliczać bilans konta, na pewno dojdą kategorie dla zmian na koncie i wyświetlanie danych z danego okresu


Album

Kod: https://github.com/Leinnan/mybelka

5
Offtopic / OTO KARTOGRAFIA
« dnia: 2016-12-23, 12:06 »
Na początek:

Mapa pokazującą, jakie miasta naszego regionu leżą na podobnych szerokościach geograficznych co różne miejsca w Ameryce Północnej, pozdrawiam Olsztyn. :F

6
Twórczość / Sokoban
« dnia: 2016-12-19, 13:23 »
Gra logiczna będąca kopią oryginalnej gry o tym samym tytule z 1980 roku.
Gra zrobiona w C++ z użyciem SFML. Większość mechaniki gotowa, głównie brakuje samych poziomów(tylko 3 są) i dopracowania menu startowego.

YT:
https://www.youtube.com/watch?v=3DLNJ-M7K1c


Link do pierwszego builda na Linuxa: https://leinnan.itch.io/sokoban-sfml
Repo na Githubie: https://github.com/Leinnan/Sokoban

7
Dyskusje i problemy / GameDev- temat ogólny
« dnia: 2016-11-25, 14:14 »
Na początek wykłady z Huuuge Game Jamu w Bydgoszczy:
Krzysztof Pachulski/ Dalton:
https://www.youtube.com/watch?v=hIuInIpw28A

Paulina Vera Szmidt:
https://www.youtube.com/watch?v=eXTKJC7DXo0

Juliusz Zenkner i Dominik Gotojuch:
https://www.youtube.com/watch?v=W2LSf5KI-j8

Maciej Miąsik:
https://www.youtube.com/watch?v=CMWhKVd2YA8

Mikołaj Kamiński / Sos Sosowski:
https://www.youtube.com/watch?v=XhkKibYeE68


8
Oceny / Leinnan- blog
« dnia: 2016-11-14, 18:16 »
Kolejna strona mająca pełnić na swój sposób opis tego czym się aktualnie zajmuję: https://leinnan.github.io/blog/index.html
Wykorzystałem bashlog do generowania stron i skromny framework CSS

9
Silniki graficzne / SFML
« dnia: 2016-07-23, 23:59 »
Simple and Fast Multimedia Library
Jest to prosta w użyciu, w pełni darmowa, obiektowo zorientowana biblioteka ułatwiająca tworzenie gier i innych programów multimedialnych. Napisana jest w C++, jednak oferuje bindingi do wielu języków, których listę można zobaczyć tutaj.
SFML jest multiplatformowe, programy można tworzyć na Windowsa, Linuxa i MacOSX, są też sposoby na zbudowanie aplikacji na Androida.
Sama biblioteka podzielona jest na pięć modułów:
    System – obsługuje czas i wątki
    Window – obsługuje okna i interakcję z użytkownikiem
    Graphics – umożliwia renderowanie grafiki
    Audio – dostarcza interfejsu do odtwarzania muzyki i dźwięków
    Network – odpowiedzialny za komunikację sieciową

Główną wadą może być dla części fakt, że SFML samo w sobie nie wspiera grafiki 3D, jednak można łączyć SFML z "czystym" OpenGLem i w ten sposób uzyskać grafikę 3D, jednak nie polecam tego początkującym. Więcej o tym tutaj.

Linki:
Oficjalne tutoriale: http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.4/
Dokumentacja: http://www.sfml-dev.org/documentation/2.4.0/
Kurs na cpp0x: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460
Przetłumaczone oficjalne tutoriale: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/

10
O ciekawostkach i newsach z świata oprogramowania by nie zakładać tematu na każdy news z osobna.
 
Na pierwszy rzut:

Polecana przez @Werewolf przeglądarka to spyware: http://www.dobreprogramy.pl/Maxthon-to-spyware.-Polscy-badacze-przechwycili-utajniona-komunikacje-z-Chinami,News,74766.html

11
Gry / Civilization VI
« dnia: 2016-05-11, 19:07 »

12
Programowanie / Temat ogólny
« dnia: 2016-03-29, 00:21 »
Temat do dyskusji na temat programowania, nowości czy promocji z nim związanych.

Ode mnie dwa linki na początek:
Free dev stickers- darmowe stickery(2 lub 3) osoby które już przedtem zamawiały muszą jeszcze raz, tym razem autoryzacja przez GitHuba. Sam jestem 10,505 na liście
Free Learning eBooks- codziennie inny ebook za darmo. Sam już zebrałem parę ciekawych pozycji, jednak lenistwo i inne zajęcia sprawiły, że w sumie żadnej książki tak naprawdę nie przerobiłem.

13
Programowanie / Skrypty różniste
« dnia: 2016-03-23, 23:35 »
A tak sobie postawiłem gdzieś powrzucać parę moich skryptów.


Losowy cytat z basha: http://pastebin.com/34uG4163
Pobiera losowy obrazek z xkcd i ustawia na conky: http://pastebin.com/VYRMvjyj
Samo conky to nic ciekawego:
Spoiler
# Conky Metro Clock - http://fav.me/d424h9d

# Conky settings
background no
update_interval 1

override_utf8_locale yes

double_buffer yes
no_buffers yes

text_buffer_size 2048

# Window specifications
own_window no
own_window_class conky
own_window_transparent yes
own_window_hints undecorate,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager

border_inner_margin 0
border_outer_margin 0


# Text alignment, other possible values are commented
alignment top_left

# Gap between borders of screen and text
# same thing as passing -x at command line
gap_x 100
gap_y 50

# Graphics settings
draw_shades yes
draw_outline no
draw_borders no
draw_graph_borders no

# Text settings
use_xft yes
xftalpha 0
text_buffer_size 2048

uppercase no

default_color FFFFFF

TEXT
${image /home/piotr/.xkcd.png}


Skrypt zarządzający odtwarzaniem muzyki, z myślą o gimbazjalnej radioli: http://pastebin.com/2XYQW4Tp

14
Gry / Balrum
« dnia: 2016-03-15, 20:10 »


Balrum to klasyczna gra RPG z widokiem izometrycznym oraz turowym systemem walki. Za powstanie tytułu odpowiada nowojorskie studio Balcony Team, które w procesie produkcyjnym wsparło się funduszami zebranymi w serwisie Kickstarter.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=30647

Cechy gry:
     Realtime world with turn-based combat
    The engine allows you to play the game at really high resolutions
    dynamic lighting
    directional sound
    resizeable GUI
    smooth fog of war
    weather effects
    day/night cycle
    low system requirements even at maximum settings

Album
https://www.youtube.com/watch?v=ghfEYjaMWM4






Grał ktoś?

15
Forum / Prace promowane
« dnia: 2016-03-10, 15:30 »
Czym są te "prace promowane"? Losowa praca będzie się wyświetlała na dole tematu. Niech ci których prace są ponad przeciętną czują się wyróżnieni.

Co się nadaje? Wszelkie większe aktualizacje statusu modów, prace graficzne czy gry indie. Oczywiście na odpowiednio wysokim poziomie.
Skrypt za to odpowiadający już napisałem i działa, na razie ustawiłem kilka testowych prac. Weźcie zgłaszajcie kolejne w takim formacie:
        author_id: "13141",
        author_name: "Damian94",
        work_url: "http://themodders.org/index.php?topic=21127.msg1226721#msg1226721",
        work_img: "http://i.imgur.com/wfBJp40.jpg"
author_id- ta liczba w adresie WW profilu
author_name- Nick autora
work_url- link do promowanej pracy
work_img- obraz widoczny na dole postów

Tak to wygląda:



PS Dopóki nie zrobi się listy prac promowane prace widzą tylko osoby które są przynajmniej moderatorami.

16
Muzyka / Zestawienie last.fm- styczeń 2016
« dnia: 2016-01-03, 23:39 »
Pomysł na robienie comiesięcznych zestawień słuchanej przez nas muzyki w oparciu o platformę last.fm i podaną poniżej stronę:
http://www.nsfcd.com/lastfm/
-wchodzimy na stronę
-podajemy swój nick z last.fm
-wybieramy 1 month, 3x3, "Display album/artist captions" i ewentualnie "Display playcount"
-obrazek zapisujemy i wrzucamy na jakiś hosting zdjęć, np. Imgur czy też iFotos


Moje zestawienie z tego miesiąca:

17
Offtopic / Podsumowanie roku 2015
« dnia: 2016-01-01, 19:26 »
Dla mnie raczej dobry rok, z planami na przyszły. Jak dobrze pójdzie to następny ma szanse być lepszy.

Plusy:
-ogarnięcie w większym stopniu programowania we wszelkiej postaci i techn. przydatnych podczas programowania(np. git)
-rozwój moda jest świetny, zwłaszcza od strony skryptowej co przedtem dobrze nie szło
-rzucenie palenia(koniec marca)
-sporo nowych płyt z pieniędzy które do tego czasu przepalałem- miałem trzy przed rzuceniem, teraz blisko trzydziestu
-mam mniej kompleksów, przytyłem po rzuceniu
-powoli pojawiają się perspektywy na przyszłość
-zostałem administratorem theModders

Minusy:
-zostałem administratorem theModders
-nadal niedobór pieniędzy
-nie zaczęcie biegania/siłowni pomimo planów
-lenistwo

Tak czy siak, raczej na plus wychodzę.

18
Offtopic / Palenie jest dla podludzi
« dnia: 2015-12-30, 11:37 »
Cytuj
Im dalej na wschód tym gorsze prognozy dla mężczyzn, co związane jest głównie z nałogowym paleniem tytoniu (50% przyczyny większej śmiertelności) i piciem alkoholu (25% przyczyny większej śmiertelności).

https://tacyjakja.pl/cgblog/260/Nadumieralnosc-mezczyzn-w-Polsce.html

Palisz- przegrywasz.

19
Oceny / Niby portfolio
« dnia: 2015-12-06, 17:21 »
W ramach poznania chociaż trochę Worpressa i dalszego ogarniania kombinacji HTML+CSS+PHP. Może trochę z JS i jQuery dojdzie.
Ćwiczę też tutaj obsługę responsywności.
http://leinnan.esy.es/


20
Forum / Leinnan skin- SMF 2.0
« dnia: 2015-11-20, 21:29 »
Z racji tego, że:
- stary skin posiada wiele błędów wynikających z mojej niewiedzy i przenosin
- do premiery SMF 2.1 jeszcze dużo czasu upłynie
-  chcę poćwiczyć przed E14

nadciąga nowy skin. Póki co bardzo wstępna wersja dostępna jest pod linkiem: http://leinnan.pl/testy/index.php
Już teraz:
- powrót szybkiej edycji! Chociaż ta najprawdopodobniej wróci i na obecnym skinie
- ikony działów będą nadawane przez CSS, niepotrzebne są żadne dodatkowe pluginy
- IMO o wiele bardziej przejrzyste centrum statystyk
- w postach cały czas widoczny jest jedynie nick, avatar i tytuł użytkownika, reszta po wskazaniu na nick
- po dwa działy w linii, oddaję pod dyskusję :F
- gdy nie ma nieprzeczytanych wiadomości w działach w kategorii, na belce kategorii nie jest wyświetlony link do "Nieprzeczytanych wiadomości" po prawej stronie
-domyślny avatar gdy ktoś nie ma żadnego
-znikający pasek przewijania w sygnaturkach(gdy kursor nie jest na sygnaturze nie widać paska)
-możliwość ustawienia osobnego tła dla każdego działu(grafika w tle headera testowa)
-wyróżnienie posta który otrzymał dość propsów
-lepszy wygląd statystyk
-dostosowanie strony do telefonów
Kolorystyka w większości będzie zmieniona.
Screen:

 

Obsługiwane/Zintegrowane/niepotrzebne mody:
-Buddies List
-Activity in Profile
-ncode image resizer
-Board Icons
-Good post/bad post
-Spoiler: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=3981
-SCEditor
-Profile Comments: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=436
-Topic Solved: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1601
-Slider: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2972
-nneonneo's Shoutbox: http://custom.simplemachines.org/mods/?mod=585
-Most Popular Topic Today: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=937

Strony: [1] 2 3 ... 6
Do góry