Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Jakiś czas temu pisałem wam o RollerBallerze. Tym razem robimy coś bardziej ambitnego. W skrócie jest to turowa gra strategiczno-logiczna. Możecie obejrzeć prezentację tutaj:
Koncepcja z countryballami jest świetna, polecałbym dodać ogólnoświatowy ranking, dla tego, który countryball średnio na świecie ma najlepsze wyniki. To zakładałoby że konkretny countryball musiałby być przypisany do konta, np. przez początkowy wybór, albo kraj pochodzenia gracza. Wreszcie gracze z całego świata mogliby stwierdzić który countryball jest najlepszy, wydaje mi się że taka rywalizacja mogłaby nakręcić popularność gry.
Jakie są zasady gry, o co w niej chodzi?
Bardzo podoba mi się twój pomysł, ale nie wiem czy poradzimy sobie z wykonaniem. Niestety, jak każda gra, łatwo ją oszukać za pomocą cheatengine, przez co taki ranking straciłby na wartości.
RollerBaller to gra typu wyścigu przed czasem. Wypadnięcie z trasy powoduje restart do ostatniego checkpointa (na każdym torze jest ich tylko kilka, od 2 do 4). Generalnie każdą mapę dałoby się przejść w około minutę, ale nie jest to proste, przez co zajmuje to o wiele dłużej. Wrzucam gameplay jednej z map:
https://www.youtube.com/watch?v=VA6eHUVHKzQ
Na mapach zbieramy monety za które odblokowujemy skiny, akcesoria i inne bajery Końcowy ekran to WIP.
Witajcie! Niektórzy z was pewnie mnie kojarzą, jako że raz byłem kiedyś o wiele bardziej aktywny na forum, a dwa, pisałem tutaj o jednym czy dwóch projektach jakie zaczynałem.
O ile wraz ze znajomym zrobiliśmy sporo prototypów (w tym RPG), żaden nie był po prostu przyjemny w rozgrywce. Stwierdziliśmy więc że zaczniemy od kompletnego zera, od totalnie minimalnego projektu... i wyszedł nam: RollerBaller! Zapraszam do oglądnięcia trailera znajdującego się tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=vm-ZPGDyFyw
Gra jest już na steam w testach deweloperskich. Czekamy obecnie na sprawdzenie naszej strony sklepowej, po czym oficjalnie pojawimy się na portalu Gra kosztować będzie 20zł ($3.99) oraz będzie miała edytor poziomów które tworzyć będzie można w Unity.
Mój pierwszy mod do Bannerlord, Rewolucje, powoduje bunty w miastach które mają małą lojalność, i nie należą do oryginalnej frakcji. Na nexusie znajdziecie source code.
Jak działa? Każde miasto ma przypisaną bazową lojalność do startowej frakcji (stratowa frakcja na rozpoczęciu kampani, lub wczytaniu pierwszego zapisu). Jeśli miasto to zostanie przejęte przez inną frakcję, lojalność bazowo zacznie spadać o -5. Jeśli dojdzie do zera, siła buntu zacznie roznąć, aż w końcu 500 buntowników pojawi się przed bramami miasta, i postara się odbić osadę.
Walka bazowana na skillach. Gracz musi znać daną umiejętność + mieć odpowiednią broń. Mamy Aury, czary, buffy, debuffy, kilka rodzajów obrażeń (typu ogień, magia itp) jak i odporności na dane typy.
Strasznie dziwne podejście. Skoro obaj jesteście programistami i tworzycie dopiero framework gry to po co wam tak na prawde grafik? Wątpie by ktoś sie zgłosił a jak już to jakiś frajer, który będzie robił coś za darmo do tego z wizją że w przyszłości jego robota pójdzie się paść bo zaczniecie już poważnie myśleć o grze i to co dotychczas uważaliście za dobre stanie sie bezsensowne.
To co zaznaczyłem w ogóle w twojej uwadze nie rozumiem. Jeśli znajdzie się ktoś, kto będzie chciał dołączyc to nie dostanie na pewno do roboty czegoś co później będzie wyrzucone. Modele takie jak postacie czy elementy otoczenia (drzewa, krzewy, czy nawet meble) mogą zostać wykorzystane praktycznie wszędzie. Nie powiemy mu czegoś w rodzaju "idź zrób szaty maga", bo rzeczywiście jest to bezsensowne.
Szukamy kogoś takiego jak my: osoby która jest w stanie poświęcić na ten projekt trochę swojego czasu, w nadzeji że stanie się to kiedyś czymś poważniejszym. Rozumiem że wielu może takie podejście nie odpowiadać, ale cóż, inaczej nie mamy jak się za to zabrać.
Możemy oczywiście czekać aż wszystkie skrypty będą gotowe, ale potem ile zajmie praca nad samym contentem? Uważamy że lepiej by i programowanie i grafika szły razem.
Ja sam też tworzę trochę grafiki na nasze potrzeby, ale po prostu nie mam czasu na to i na to. Wykonałem już kilka modeli oraz animacje, ale nie jestem w stanie zrobić czegoś bardziej "realistycznego" bez wiekszego nakładu czasu, a niestety ficzersy są na ten moment ważniejsze.
Od razu mówię że nie jest to oferta płatna. Nie wiemy czy projekt zamieni się w coś większego (chociaż mamy takie nadzieje), i robimy go dla nauki i zabawy.
Trochę o nas: Goth i Ja jesteśmy na tym forum od dłuższego czasu; modowaliśmy Gothica wiele lat temu dla własnej przyjemności. Od tamtej pory minęło wiele wiosen. Jesteśmy po studiach (Goth kończy właśnie zaocznie informatykę, a ja skończyłem Games Development w Wielkiej Brytani). Pracujemy w ciągu dnia, więc na projekt zostają tylko wieczory i weekendy. Dodam że pracuje jako programista w firmię Vero, więc coś tam chyba jednak umiem
Trochę o projekcie: Projekt jest czymś w rodzaju grupy narzędzi która ma pozwolić nam w przyszłości stworzyć własnego RPG. Nie tworzymy na ten moment żadnej fabuły, a jedynie mechaniki gry. Mamy już systemy takie jak ekwipunek, podstawowa walka (można zranić i zabić wroga), interakcja z obiektami (wykonywanie animacji jak siadanie na krześle) czy zalążki rutyn dla NPC. Wszystko zahostowane jest na prywatnym serwerze Perforce, który jest zintegrowany z Unity.
Grafika obecnie jest typowo "low-poly", ale jest to robione z tego względu że ani ja, ani Gothim nie jesteśmy dobrymi grafikami; chcielibśmy od tego odejść, i pójśc w coś bardziej realistycznego. O ile radzę sobie z animacjami, i podstawowymi modelami, wolałbym skupić się na programowaniu funkcjonalności.
Potrzebujemy grafików którzy dadzą radę poświęcić kilka godzin tygodniowo na tworzenie modeli takich jak postacie, zwierzęta, zbroje, przedmioty. Zapytacie się dlaczego potrzebujemy grafików skoro nie mamy koncepcji świata? No, postacie ludzi w grze na pewno potrzebne będą, jak na RPG przystało. Chcielibyśmy zacząć też budować jakieś momentum na Twitchu / YT gdzie gamedev jest popularny, a ładna grafika za pewne w tym by pomogła.
Twierdza ostatnio dostała swój remake (crusader 2). Wyszło jak wyszło, trochę średnio. Problem w tym że wiele gier pamiętamy przez różowe okulary; tak naprawdę wiele z nich nie zestarzało się tak dobrze, jakby się to wydawało.
Poza tym bardzo chętnie zobaczyłbym powrót gier RPG typu Neverwinter, czy Baldur - mamy edycję HD oraz Paradox z Obsidianem coś kombinują ostatnimi czasy. Uważam że ten styl ma w sobie jeszcze perełki które mogłyby ujrzeć świat.
Nie jestem pewny, ale Beamdog odpowiedzialny ze te reedycje Baldura miał w planach zrobić Baldur's Gate 3. Czy dalej te plany są aktualne - nie wiadomo.
Wiem że zrobili dodatek do BG2 - Siege of Dragonspear. Nie wiem czy jest dobry, nie grałem. Tyranity i Pillars jednak jest miodzio.
Tzar: Ciężar Korony pomimo swojego wieku ciągle jest miłym tytułem który zasługował by na jakiś remake, chociażby HD. Gra jest niesamowicie grywalna, nawet dziś. Nie wiem czy oni to programowali w Assemblerze, czy jaki kij, ale na żadnym systemie z tą grą nigdy nie było problemu.
Settlersy (III - IV) oraz Cultures miały też zawszę specjalne miejsce w moim sercu. Bardzo chętnie zobaczyłbym remake tego drugiego, bo Settlersy, pomimo że są starsze, to mam wrażenie że są bardziej grywalne.
Poza tym bardzo chętnie zobaczyłbym powrót gier RPG typu Neverwinter, czy Baldur - mamy edycję HD oraz Paradox z Obsidianem coś kombinują ostatnimi czasy. Uważam że ten styl ma w sobie jeszcze perełki które mogłyby ujrzeć świat.
Lepiej zainstaluj sobie unreala, cryengine lub (tfu) unity.
Unity IMO o wiele lepsze od UE, chociaż sam kiedyś na nie plułem Teraz odkryłem jak jest magiczne.
Jak już wcześniej wspominali, coś takiego nie przejdzie. Poza tym ten silnik dzisiaj jest już tak stary, że naprawdę nie warto nic na nim robić. Lepiej by ci było wyrżnąć z niego animacje i tym podobne rzeczy, i po prostu zrobić na ich podstawie nowe. To już część drogi do sukcesu. Reszta to skrypty. Kolega np. zrobił cały system dialogowy, podobny do tego w Gothicu w jakieś pół dnia. To naprawdę nie jest takie trudne... Dialogi + walka = masz już podstawę do pełnoprawnej gry.
CD Projekt warty 10 mld zł? Analitycy DM BOŚ podwyższyli cenę docelową dla akcji producenta „Wiedźmina” do 103,4 zł z 80,3 zł, podtrzymując rekomendację „kupuj”.
@zkajo Jak ci sie nie podoba to wypad z baru a nie sie tłumaczysz i obrażasz community. Najwidoczniej nie dorosłeś jeszcze do pewnych rzeczy skoro uważasz że każdy bedzie sie tu po dupach lizał bo jakiś pajac nielegalnie udostępnił gierke na którą, większość ma wyjebane jajca.
MaGoth to udostępnił? Z tego co czytałem w jego poście, to właśnie nie, i ma żal że ktoś zaufany to zrobił.